Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Księża apelują do Polaków. Te reklamy nie podobają się Kościołowi

933

Konferencja Episkopatu Polski apeluje o walkę z promowaniem napojów bezalkoholowych, co jest "groźnym trendem w marketingu". Zdaniem duchownych, napoje te mają tych samych producentów, podobne nazwy i opakowania jak ich alkoholowe odpowiedniki.

Księża apelują do Polaków. Te reklamy nie podobają się Kościołowi
Walkę z reklamami napojów bezalkoholowych zapowiada Konferencja Episkopatu Polski. (Pixabay)

W liście przeznaczonym do wykorzystania duszpasterskiego biskup Tadeusz Bronakowski, przewodniczący zespołu KEP ds. Apostolstwa Trzeźwości i Osób Uzależnionych zwrócił uwagę na "wszechobecną reklamę alkoholu".

Kościół chce walczyć z reklamami alkoholu

Jego zdaniem, jest to poważny problem, który wymaga natychmiastowego rozwiązania. Jak czytamy w liście, marki alkoholowe "celują tam, gdzie koncentruje się uwaga i emocje młodych ludzi".

Łączą alkohol z radością, wolnym czasem, letnim wypoczynkiem, ale też silnymi emocjonalnie chwilami, jak wspólny mecz na stadionie czy uczestnictwo w dużym festiwalu muzycznym - czytamy.

W liście duchowny zwraca uwagę na dużą rolę mediów społecznościowych w promowaniu alkoholu. Ponadto, jego zdaniem, obecnie w marketingu występuje jeszcze inny groźny trend - promowanie napojów... bezalkoholowych. Problemem jest to, że napoje te mają tych samych producentów i identyczne nazwy i opakowania, jak ich alkoholowe odpowiedniki.

W ten sposób przyzwyczaja się, zwłaszcza młodych odbiorców, do logotypów, marek i opakowań alkoholu, rzekomo nie reklamując alkoholu. Należy pamiętać, że napój określany jako bezalkoholowy w rzeczywistości może posiadać do 0,5 proc. alkoholu – czytamy.

"Fałszywy obraz alkoholu"

Zdaniem Kościoła Katolickiego, sprzedaż i promocja alkoholu są słabiej regulowane, niż w przypadku innych substancji psychoaktywnych.

W ciągu roku tylko producenci piwa wydają na reklamy kilkaset milionów złotych. Te ogromne środki przeznacza się na tworzenie fałszywego obrazu alkoholu, jako niezbędnego i niezwykle atrakcyjnego elementu ludzkiego życia - czytamy.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości w Polsce reklama i promocja napojów alkoholowych jest zabroniona – wyjątek stanowi piwo, którego reklama jest dozwolona pod pewnymi warunkami. Ponadto reklamy alkoholu kategorycznie nie mogą być adresowane do osób poniżej 18. roku życia.

Zobacz także: O. Gużyński o słowach Kaczyńskiego: mogło dojść do krwawych zamieszek
Autor: BA
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Mieszkają w Polsce, a pracują w Niemczech. Opowiedzieli o zarobkach
Starych samochodów nie będzie można naprawić? Komisja Europejska wyjaśnia
To odróżnia Ronaldo od Messiego. Laureat Złotej Piłki wskazał szczegół
Robert Lewandowski idzie po Złotą Piłkę? Znany portal pokazał swój ranking
Białoruska propaganda straszy Polską. "Demony chcą przejąć Białoruś"
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić