Dotąd specjalne zabezpieczenia antykradzieżowe pojawiały się na odzieży czy też produktach alkoholowych. Jednak galopująca inflacja sprawiła, że sytuacja uległa zmianie. W ostatnich miesiącach znacząco podrożały tłuszcze - m.in. olej oraz masło. Popularne sieci sklepów przyznają, że w tej sytuacji coraz większym problemem są kradzieże popularnych produktów.
Na oryginalny sposób walki ze złodziejami wpadł Kaufland. Zabezpieczenia antykradzieżowe w tej popularnej sieci sklepów pojawiły się na maśle.
Zabezpieczenia antykradzieżowe na maśle. Znak czasów?
Jak poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl, specjalne naklejki pojawiły się nie tylko na opakowaniach kosztujący po 7-13 zł, ale również na osełce śniadaniowej czy miksie tłuszczowym. Są one znacznie tańsze, bo kosztują nieco ponad 3 zł za sztukę.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że tylko w czerwcu masło podrożało o 30,6 proc. względem tego samego miesiąca w roku 2021. W porównaniu do sytuacji z grudnia, ceny są o 11 proc. wyższe. W całej kategorii olejów i tłuszczów ceny podskoczyły w rok aż o 35,4 proc. Mocniej w górę poszły tylko ceny mąki i cukru.
W sieci Kaufland korzystamy z zabezpieczeń, które mają zapobiec kradzieży danych grup produktowych. Część artykułów wyznaczonych do zabezpieczenia jest ustalana centralnie. Ponadto, w zależności od potrzeb, w wybranym sklepie systemem antykradzieżowym mogą zostać objęte produkty wskazane przez menedżera marketu - tłumaczy portalowi wiadomoscihandlowe.pl Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w sieci Kaufland.
Specjalne zabezpieczenia na maśle powodują, że w razie próby jego kradzieży, przekroczenie bramki za kasą skutkować będzie uruchomieniem sygnału alarmowego. To z kolei powinno wywołać reakcję kasjera i pracownika ochrony.
Przedstawiciele Kauflandu nie chcą zdradzać, czy zabezpieczenia na maśle mają głównie wywoływać efekt psychologiczny. Specjalne naklejki są dobrze widoczne i mogą odstraszać potencjalnych złodziei. Firma nie udostępnia też statystyk prób kradzieży, więc nie ma potwierdzenia, że w ostatnich tygodniach masło jest częstszym celem nieuczciwych klientów.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.