Mateusz Kaluga
Mateusz Kaluga| 

"Transfer roku" Lidla. Popularna tiktokera w nowych barwach

46

Internetowe batalie między Lidlem a Biedronką przeszły do historii. Wielu klientów z zapartym tchem śledziło ruchy marketingowe obu konkurencyjnych sieci, a te nie szczędziły sobie razów w największych mediach. Niemiecka firma postanowiła pójść o krok dalej i zatrudniła tiktokerkę, która była dotąd kojarzona z Biedronką.

"Transfer roku" Lidla. Popularna tiktokera w nowych barwach
Marta Zgutczyńska dołączyła do Lidla. Czy to transfer lata? (Getty Images, TikTok)

Handlowa wojna między Biedronką i Lidlem rozpoczęła się przed kilkoma miesiącami. Wszystko zaczęło się od niespodziewanych SMS-ów do klientów tej pierwszej sieci z informacją o promocjach i odniesieniu do konkurencji.

Teraz oba markety toczą wojnę w reklamach telewizyjnych i na ulicznych plakatach. Każdy market przekonuje, że posiada najniższe ceny i najlepszą ofertę na rynku.

Lidl poszedł jednak o krok dalej. Do nowej reklamy zatrudniono Martę Zgutczyńską, która w mediach społecznościowych zasłynęła z publikowania zabawnych filmików na TikToku. Tematyką była sieć sklepów z czerwonym owadem w logo. Zgutczyńska jest aktoką, grała m.in. w hitowej produkcji Netflixa "1670", czy w serialach telewizyjnych "Na dobre i na złe i "Ojciec Mateusz".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Prosto z Igrzysk". Pójdźcie w ślady panów! Polskie siatkarki walczą o strefę medalową
Sam Lidl poinformował o "transferze roku" na TikToku. Internauci nie omieszkali skomentować filmu. "Grubo. Marketingowo 10/10"; "Tak się robi reklamy"; "Osoba od marketingu powinna dostać podwyżkę".

Jak poinformował portal wirtualnemedia.pl, na początku 2024 r. Lidl Polska rozpoczął proces przetargowy na prowadzenie profilu marki na TikToku. W czerwcu wygrała agencja Space Cat Industries, a już teraz można zauważyć pierwsze efekty jej pracy.

Jak informuje gazeta.pl, do promowania marki, obok Marty Zgutyczynskiej zatrudniono kolejnego tiktokera - Miłosza Muzioła. Na popularnej aplikacji słynie z roli ciotki o charakterystycznej barwie głosu.

Portal cytuje również Agatę Papis-Maniecką znaną jako "Facetkę od reklamy". Czy to jest najmocniejsze wejście na TikToka w tym roku? Wygląda na to, że Lidl Polska pozamiatał i po raz kolejny zmiażdżył marketingowo swojego konkurenta - powiedziała we wstępie.
Trwa ładowanie wpisu:tiktok
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić