O tym, ile kasy wydają państwowe spółki na reklamy w telewizji, donosi portal wirtualnemedia.pl. Podano, że od stycznia do września największe spółki Skarbu Państwa przeznaczyły na reklamy w kanałach Telewizji Polskiej i Polsatu odpowiednio 180,3 mln zł i 196,3 mln zł. Na spoty w tym samym okresie na kanałach stacji TVN wydały 252 tys. zł.
Dane pochodzą z raportu firmy Nielsen Audience Measurement, która zajmuje się badaniem rynku medialnego. Kwoty nie uwzględniają rabatów i obejmują jedynie emisję spotów, bez pieniędzy przeznaczanych na sponsorowanie programów.
Najwięcej środków zarówno w przypadku Polsatu, jak i TVP wyłożył Totalizator Sportowy. Sporo poszło też z budżetu Grupy PZU, Orlenu czy PKO BP.
TVN na szarym końcu. Mocny komentarz eksperta
Na reklamy w kanałach tematycznych TVN-u państwowe spółki wydały tylko 252 tys. zł. To bardzo niewiele, biorąc pod uwagę kasę dla TVP czy Polsatu.
Od objęcia rządów przez PiS kwestia wydatków reklamowych spółek z udziałem Skarbu Państwa jest kwestią czysto polityczną. To polityczna decyzja, które media otrzymują pieniądze ze spółek państwowych, a które nie - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, szef agencji mediowej OMD Poland.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.