pogoda
Warszawa
aktualizacja 

Uciekają przed Polskim Ładem. Ich liczba idzie w setki

932

Polskie firmy transportowe coraz liczniej wybierają saksy. Uciekają przed Polskim Ładem, czy prowadzić działalnością u zachodnich sąsiadów. Już kilkaset firm z Polski zarejestrowało działalność Niemczech.

Uciekają przed Polskim Ładem. Ich liczba idzie w setki
Polski transport przeprowadza się za granicę. Ucieka przed Polskim Ładem (money, Rafał Parczewski)

Polscy przewoźnicy mają dość. Jak nie pakiet mobilności to rozwiązania Polskiego Ładu. Wyjściem z coraz cięższej sytuacji na polskim rynku okazuje się migracja. Już kilkaset firm z Polski zarejestrowało działalność u naszych zachodnich sąsiadów - sprawdziła "Rzeczpospolita".

Zobacz także: Branża transportowa obawia się nowych unijnych regulacji

Z kolei z informacji dziennika "Deutsche Welle" wynika, że tylko do rejestru handlowego we Frankfurcie nad Odrą co kilka dni wpływa wniosek o rejestrację firmy spedycyjnej z Polski.

Można się było tego spodziewać

Ale właśnie takiego rozwoju sytuacji należało się spodziewać, twierdzi w rozmowie z "Rz" Maciej Wroński, prezes organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska.

- Z perspektywy przewoźników zajmujących się kabotażem przeniesienie do Niemiec otwiera dostęp do tamtejszego rynku, który pod względem wartości jest porównywalny do całego rynku przewozów międzynarodowych w UE – wyjaśnia Maciej Wroński.

Jak wyjaśnia dziennik, firmom opłaca się przenieść, bo omijają w ten sposób regulacje pakietu mobilności. Dodatkowo koszty, z jakimi się wiąże działalność w Niemczech, w stosunku do tych wynikających z Polskiego Ładu, nie przytłaczają.

Unijny pakiet mobilności oraz Polski Ład wyganiają nas do Niemiec – wprost przyznaje w rozmowie z dziennikiem Arkadiusz Burkowski, właściciel firmy Carter Logistic.

Z korzyścią dla kierowców

Na tym ruchu korzystają też kierowcy. Znacznie lepiej wychodzą na niemieckim ubezpieczeniu, jak i zasiłkach rodzinnych korzystniejszych niż rodzime 500+.

– Zatrudnianie pracowników w transporcie drogowym w Niemczech zaczyna być bardziej opłacalne niż w Polsce. Przy tych samych warunkach płacowych w przeliczeniu złotego na euro, pracodawca może więcej zaoszczędzić na kosztach pracowniczych, a jego pracownik dostaje na rękę tyle samo, a nawet więcej – wyjaśnia "Rz" Agnieszka Bollmann, szefowa firmy doradczej Bollmann und Partner.
Autor: PRC
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Ma 86 lat i przystąpi do matury. Józef Peruga nie zamierza się poddawać
Tragedia podczas wystawy sprzętu wojskowego. Nie żyje czteroletni chłopiec
Co powiedziała Melania Trump? Dzięki niej prezydent USA uniknął niezręcznej sytuacji
Tanio i wyjątkowo. Te nieoblegane kierunki turystyczne zachwycą każdego
Bareja by się uśmiał. Tak załatwia się sprawy w białostockim urzędzie
Mieszkańcy osiedla w Lublinie przerażeni. "Szczury wielkości kotów"
Niszczył plakaty wyborcze jednego z kandydatów. "Miał na kurtce logo naszej firmy"
Wirus ASF szaleje w kujawsko-pomorskim. Służby czyszczą lasy z trucheł
Temperatura spadnie poniżej zera. Są ostrzeżenia IMGW
Popularny basen nieczynny do odwołania. Winni użytkownicy?
Zwłoki dryfowały w stawie. Makabryczne odkrycie spacerowicza w Tychach
Dodatkowa szansa na zakupy. Już 27 kwietnia
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić