Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

W tych branżach będzie praca. Eksperci rynku pracy oceniają nadchodzący rok

0

Mimo rozwoju sztucznej inteligencji i dynamiki na rynku pracy eksperci mają na koniec roku dla pracowników i pracowniczek dobre wiadomości. Strach, o to że w zawodach przyszłości ludzi zastąpią bezduszne maszyny, a ludzie staną się zbędni okazuje się całkiem nieuzasadniony. Najbardziej w przyszłym roku poszukiwane na rynku pracy będą osoby, u których rozwinięte są kompetencje miękkie.

W tych branżach będzie praca. Eksperci rynku pracy oceniają nadchodzący rok
W tych branżach będzie praca w 2024 roku (Pixabay)

Prognozy na to, jak w nadchodzącym roku rozwijał będzie się rynek pracy wiele osób napawają optymizmem.

Okazuje się, że wbrew wcześniejszym opiniom wciąż w wielu branżach najważniejszy będzie człowiek oraz umiejętności, których nie udało się opanować sztucznej inteligencji.

O to w jakich zawodach będzie można najlepiej zarobić i co najwyżej u kandydatów ocenią pracodawcy pisze Głos Szczeciński. Według badań najbardziej pożądani będą pracownicy swobodnie poruszający się w sieci i sprawnie komunikujący się za jej pomocą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rekrutacja przed lotem w kosmos. Sześć etapów w półtora roku

Ale uwaga, nie chodzi o speców od IT czy programowania, ale o osoby z kompetencjami cyfrowymi, które łatwo nawiązują kontakt i są bardzo komunikatywne. Te cechy szczególnie będą cenione w handlu.

Dlatego zdaniem ekspertów od HR przydadzą się dodatkowe szkolenia i umiejętności, w które zechce inwestować potencjalny pracownik.

Osoba mogąca pochwalić się ukończonym kursem lub dodatkowymi kwalifikacjami już na starcie będzie mogła liczyć na wyższe wynagrodzenie niż konkurenci na to samo stanowisko.

Jak zauważają eksperci z Hays Polska w przyszłym roku zainteresowaniem pracodawców będą się cieszyć przede wszystkim specjaliści ds. sprzedaży, ale z bardzo dobrymi kompetencjami miękkimi - chodzi między innymi o umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejętność współpracy z innymi, kreatywność, radzenie sobie z presją czasu, czy umiejętność wypracowywania kompromisów - pisze Głos Szczeciński.

Tego typu kompetencje przydadzą się nie tylko w handlu, ale zdaniem ekspertów zostaną docenione też w branży turystycznej i hotelarstwie.

Autor: BBI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Mieszkają w Polsce, a pracują w Niemczech. Opowiedzieli o zarobkach
Starych samochodów nie będzie można naprawić? Komisja Europejska wyjaśnia
To odróżnia Ronaldo od Messiego. Laureat Złotej Piłki wskazał szczegół
Robert Lewandowski idzie po Złotą Piłkę? Znany portal pokazał swój ranking
Białoruska propaganda straszy Polską. "Demony chcą przejąć Białoruś"
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić