Prognozy na to, jak w nadchodzącym roku rozwijał będzie się rynek pracy wiele osób napawają optymizmem.
Okazuje się, że wbrew wcześniejszym opiniom wciąż w wielu branżach najważniejszy będzie człowiek oraz umiejętności, których nie udało się opanować sztucznej inteligencji.
Czytaj także: Ujawnili ogromne zarobki w TVP. W sieci zawrzało
O to w jakich zawodach będzie można najlepiej zarobić i co najwyżej u kandydatów ocenią pracodawcy pisze Głos Szczeciński. Według badań najbardziej pożądani będą pracownicy swobodnie poruszający się w sieci i sprawnie komunikujący się za jej pomocą.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ale uwaga, nie chodzi o speców od IT czy programowania, ale o osoby z kompetencjami cyfrowymi, które łatwo nawiązują kontakt i są bardzo komunikatywne. Te cechy szczególnie będą cenione w handlu.
Dlatego zdaniem ekspertów od HR przydadzą się dodatkowe szkolenia i umiejętności, w które zechce inwestować potencjalny pracownik.
Osoba mogąca pochwalić się ukończonym kursem lub dodatkowymi kwalifikacjami już na starcie będzie mogła liczyć na wyższe wynagrodzenie niż konkurenci na to samo stanowisko.
Jak zauważają eksperci z Hays Polska w przyszłym roku zainteresowaniem pracodawców będą się cieszyć przede wszystkim specjaliści ds. sprzedaży, ale z bardzo dobrymi kompetencjami miękkimi - chodzi między innymi o umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejętność współpracy z innymi, kreatywność, radzenie sobie z presją czasu, czy umiejętność wypracowywania kompromisów - pisze Głos Szczeciński.
Tego typu kompetencje przydadzą się nie tylko w handlu, ale zdaniem ekspertów zostaną docenione też w branży turystycznej i hotelarstwie.