Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

W tych branżach będzie praca. Eksperci rynku pracy oceniają nadchodzący rok

0

Mimo rozwoju sztucznej inteligencji i dynamiki na rynku pracy eksperci mają na koniec roku dla pracowników i pracowniczek dobre wiadomości. Strach, o to że w zawodach przyszłości ludzi zastąpią bezduszne maszyny, a ludzie staną się zbędni okazuje się całkiem nieuzasadniony. Najbardziej w przyszłym roku poszukiwane na rynku pracy będą osoby, u których rozwinięte są kompetencje miękkie.

W tych branżach będzie praca. Eksperci rynku pracy oceniają nadchodzący rok
W tych branżach będzie praca w 2024 roku (Pixabay)

Prognozy na to, jak w nadchodzącym roku rozwijał będzie się rynek pracy wiele osób napawają optymizmem.

Okazuje się, że wbrew wcześniejszym opiniom wciąż w wielu branżach najważniejszy będzie człowiek oraz umiejętności, których nie udało się opanować sztucznej inteligencji.

O to w jakich zawodach będzie można najlepiej zarobić i co najwyżej u kandydatów ocenią pracodawcy pisze Głos Szczeciński. Według badań najbardziej pożądani będą pracownicy swobodnie poruszający się w sieci i sprawnie komunikujący się za jej pomocą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rekrutacja przed lotem w kosmos. Sześć etapów w półtora roku

Ale uwaga, nie chodzi o speców od IT czy programowania, ale o osoby z kompetencjami cyfrowymi, które łatwo nawiązują kontakt i są bardzo komunikatywne. Te cechy szczególnie będą cenione w handlu.

Dlatego zdaniem ekspertów od HR przydadzą się dodatkowe szkolenia i umiejętności, w które zechce inwestować potencjalny pracownik.

Osoba mogąca pochwalić się ukończonym kursem lub dodatkowymi kwalifikacjami już na starcie będzie mogła liczyć na wyższe wynagrodzenie niż konkurenci na to samo stanowisko.

Jak zauważają eksperci z Hays Polska w przyszłym roku zainteresowaniem pracodawców będą się cieszyć przede wszystkim specjaliści ds. sprzedaży, ale z bardzo dobrymi kompetencjami miękkimi - chodzi między innymi o umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejętność współpracy z innymi, kreatywność, radzenie sobie z presją czasu, czy umiejętność wypracowywania kompromisów - pisze Głos Szczeciński.

Tego typu kompetencje przydadzą się nie tylko w handlu, ale zdaniem ekspertów zostaną docenione też w branży turystycznej i hotelarstwie.

Autor: BBI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Przyrodnicy załamani. Ktoś zastrzelił Merle
Ludzie lądują w szpitalach w dwóch krajach. Winne borówki z Polski?
Eksperci nie mają wątpliwości. To najdroższe pożary w historii Kalifornii
Wielka akcja policji. Potrwa kilka tygodni
Już nie weźmie słoików. Znana emerytka leci do Chorwacji
Naukowcy proponują nową definicję otyłości. To koniec BMI?
Dramatyczne sceny w Biedronce. Mogło dojść do tragedii
Ochotniczka zginęła na wojnie. Jej zdjęcie widział cały świat
Wyniki Lotto 17.01.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Awantura turystów w Tajlandii. "Polacy, nie róbcie tak"
Donald Tusk: Ochrona granic to święty obowiązek każdego rządu
Dwa tysiące osobników. To miasto zalały dziki
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić