Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Wojna cenowa Biedronki z Lidlem. "Wielu z nich dostaje ultimatum"

5

Ministerstwo Rolnictwa raz jeszcze dąży do rewizji dominacji w łańcuchu dostaw żywności, mając na celu przesunięcie korzyści ze sklepów na rzecz producentów – podał "Dziennik Gazeta Prawna". Takie działania mają zmniejszyć dysproporcje między producentami a handlem detalicznym.​

Wojna cenowa Biedronki z Lidlem. "Wielu z nich dostaje ultimatum"
Michał Kołodziejczak o wojnie cenowej marketów. (AKPA, Getty Images)

Wiceminister rolnictwa, Michał Kołodziejczak, zasugerował w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną", że resort chce dogłębnie przeanalizować proces dystrybucji żywności, widząc w nim obecnie niekorzystne ułożenie dla producentów. Zapowiedział powstanie specjalnej grupy.

Będę chciał powołać grupę międzyresortową, z udziałem przedstawicieli ministerstw finansów, rozwoju i technologii oraz rolnictwa, żeby dokładnie przyjrzeć się sytuacji. Mamy informacje od dostawców, że niektóre sieci handlowe, liderzy rynku, wykorzystują swoją dominującą pozycję – cytuje słowa wiceministra Kołodziejczaka "DGP" .​

Problemem, który chce poruszyć ministerstwo, jest tzw. wojna cenowa toczona między największymi graczami na rynku — Lidlem i Biedronką. Konkurencja ta znacząco wpływa na rynek, tworząc niekorzystne warunki cenowe dla dostawców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kaczyński otoczony na miesięcznicy. Były przepychanki. Aktywista uderzony pięścią
Ich rywalizacja obejmuje nie tylko codzienne artykuły spożywcze, lecz także produkty promocyjne, sezonowe i markowe. Obie sieci – z racji skali działalności i dominującej pozycji na rynku — mogą sobie pozwolić na częste kampanie promocyjne i oferowanie znacznych obniżek cen, co jednak prowadzi do większej presji cenowej na rynku — wyjaśnia "DGP".​

Kołodziejczak mówi o niezdrowej konkurencji

Wiceminister Kołodziejczak podkreślił, że mamy do czynienia z niezdrową konkurencją, ponieważ dostawcy mają ograniczone możliwości i są zmuszani do przestrzegania ultimatum, które ograniczają ich wolność w dostarczaniu produktów do konkurencji.

Wojna cenowa odbywa się kosztem dostawców. Wielu z nich dostaje ultimatum, że nie może dostarczać swoich produktów do konkurencji, bo inaczej dotychczasowa współpraca zostanie zakończona. Dostawcy stoją pod ścianą i to nie są warunki normalnej konkurencji rynkowej – dodał polityk.

Jak wskazuje Polska Agencja Prasowa, inicjatywa ministerstwa i działania zmierzające do sprawiedliwszego podziału korzyści w łańcuchu dostaw żywności mogą zapowiadać ważne zmiany na rynku, które będą miały wpływ zarówno na producentów, jak i detalistów.

Autor: AWWA
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Mieszkają w Polsce, a pracują w Niemczech. Opowiedzieli o zarobkach
Starych samochodów nie będzie można naprawić? Komisja Europejska wyjaśnia
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić