Prowadzenie samochodu bez ubezpieczenia jest nielegalne nie tylko w Wielkiej Brytanii. Z racji, że podróżowanie bez niego jest opcjonalne, wiele osób naraża się na ogromne straty finansowe. Według Aviva, brytyjskiej grupy ubezpieczeniowo-finansowej, średnie roszczenie z ubezpieczenia podróżnego wśród Brytyjczyków wynosi 900 funtów. Jeśli jednak ktoś poważnie zachoruje za granicą, koszty mogą znacznie wzrosnąć, osiągając dziesiątki lub setki tysięcy funtów.
Jak podaje "Mirror", badanie Nationwide wykazało, że 44% Brytyjczyków podróżowało bez ubezpieczenia. Marta Edwards, szefowa rachunków bieżących w Nationwide Building Society, zaznacza, że posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia zapewnia spokój ducha i pewność, że w razie wypadku jest się chronionym.
W przeciwieństwie do ubezpieczenia samochodu, tylko dlatego, że ubezpieczenie podróżne jest opcjonalnym wydatkiem, nie powinno to sprawiać, że łatwiej je zignorować. Ryzyko nie jest tego warte - mówi "Mirror" Marta Edwards.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały, że głównym powodem zakupu ubezpieczenia przez podróżnych była ochrona w przypadku choroby za granicą. Inne powody to obawa przed koniecznością odwołania podróży, kradzieżą oraz problemami z lotem lub bagażem.
Nationwide zaleca zakup ubezpieczenia podróżnego zaraz po rezerwacji wycieczki na wypadek, gdyby trzeba było ją odwołać. Wpłynąć na taką decyzję mogą różne, często niezależne od podróżnego, czynniki.
Przeczytaj również: To pewne. Patrzą na ceny i rezygnują. "Po prostu ich nie stać"
Nie każda polisa ubezpieczenia podróżnego jest taka sama, dlatego ważne jest, aby upewnić się, co zostało standardowo objęte ubezpieczeniem, a co może być nim objęte po aktualizacji i podaniu dokładnych danych. Na przykład, konieczne jest poinformowanie dostawcy ubezpieczenia o stanie zdrowia oraz chorobach każdej osoby, która ma być objęta polisą.
Niezapewnienie odpowiedniego ubezpieczenia może prowadzić do odrzucenia roszczeń podróżnego. Badania Nationwide pokazują, że prawie jedna na sześć osób (17%) przyznaje, że nigdy nie czytała warunków swojej polisy.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.