Żabka mruga okiem do bezmięsnych klientów. Jeszcze w kwietniu w sieci sklepów pojawi się nowa oferta, w której skład wejdą roślinne dania.
Już blisko 40 proc. Polaków deklaruje, że są fleksitarianami, czyli ograniczają spożycie mięsa i nabiału sięgając częściej po produkty roślinne - mówiła Anna Grabowska, wiceprezeska ds. strategii konsumenckich Żabka Polska.
Plant Hunter w Żabce
Pierwsza marka własna Żabki będzie zawierała szeroką gamę produktów bezmięsnych. Jak czytamy w "Rzeczpospolitej" produkty "Plant Hunter" znajdziemy na półkach już 28 maja.
Wprowadzenie pierwszej w 100 proc. roślinnej marki własnej do ofert Żabki poprzedziły liczne testy i badania, a także merytoryczna współpraca z naszymi partnerami - dodaje.
W ramach nowej oferty na półkach pojawią się roślinne sałatki, koktajle, dania obiadowe, batony i kanapki. Produkty mają być odpowiednie dla osób na diecie wegetariańskiej jak i wegańskiej.
Zobacz jeszcze: Luzowanie obostrzeń. Wiemy co z gastronomią
Rynek produktów roślinnych rośnie w Polsce w błyskawicznym tempie. W 2020 roku jego wartość wyniosła 441 mln zł. Według danych Nielsen największą wartość osiągnęły mleka roślinne - 253 mln zł, następnie wege burgery i falafele (107 mln zł) oraz pasty kanapkowe - 81 mln zł.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.