oprac. Anna Wajs-Wiejacka| 

Zapłacimy więcej za bilety lotnicze. Lufthansa zapowiada zmiany

141

Lufthansa ogłosiła, że do ceny biletów doliczać będzie dodatkową opłatę. Będzie ona uzależniona nie tylko od typu biletu, ale także od dystansu. Może wynieść nawet 72 euro. Niemiecka linia przekonuje, że nie jest w stanie samodzielnie poradzić sobie z rosnącymi kosztami środowiskowymi.

Zapłacimy więcej za bilety lotnicze. Lufthansa zapowiada zmiany
Zapłacimy więcej za bilety lotnicze. Niemiecka Lufthansa tłumaczy dlaczego. (Pixabay)

We wtorek 25 czerwca niemiecka Lufthansa ogłosiła, że ceny biletów lotniczych pójdą do góry. Wszystko w związku z dodatkową opłatą z tytułu kosztów środowiskowych (Environmental Cost Surcharge). Jak wskazuje portal TVN24, choć będzie ona naliczana do biletów sprzedawanych od środy 26 czerwca, będzie dotyczyła lotów planowanych po 1 stycznia 2025 roku.

Wysokość opłaty będzie uzależniona od pokonywanego dystansu i rodzaju biletu. Może wynieść od 1 do nawet 72 euro. W przypadku krótkich i średnich dystansów opłata środowiskowa będzie wynosiła 5 euro dla biletów w klasie ekonomicznej i 7 euro w klasie biznes.

W przypadku lotów długodystansowych opłata będzie wynosiła od 18 do 36 euro w klasie biznes oraz do 72 euro dla pasażerów pierwszej klasy. Lufthansa w wydanym komunikacie poinformowała, że dopłata będzie doliczana do lotów rozpoczynających się w krajach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wariaci za kierownicą w Telewizji WP

Lufthansa o rosnących kosztach

Lufthansa przekazuje, że wprowadzana opłata ma "pokryć część stopniowo rosnących kosztów dodatkowych wynikających z regulacyjnych wymogów środowiskowych". Mają one wynikać z unijnych regulacji dotyczących m.in. konieczność zastosowania zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), które wytwarzane jest z bardziej ekologicznych surowców.

Do 2025 roku samoloty wylatujące z portów lotniczych na terenie UE będą musiały stosować paliwo z 2 proc. SAF w mieszance paliwa. Od 2030 roku będzie to 6 proc., 5 lat później 20 proc., a od 2050 do 70 proc.

Kolejnym czynnikami są: unijny system handlu uprawnieniami do emisji (ETS) oraz "mechanizm kompensacji i redukcji CO2 dla lotnictwa międzynarodowego". Lufthansa wskazuje, że choć od lat wdraża nowe technologie, starając się dopasować do zmieniających się warunków, to "nie będzie w stanie samodzielnie ponieść sukcesywnie rosnących w kolejnych latach kosztów dodatkowych".

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić