Biedronka postanowiła wprowadzić zmiany w sprzedaży mięsa. Już od początku 2024 roku nowe rozwiązanie wdrożono we wszystkich produktach mięsa wieprzowego Kraina Mięs, pakowanego w technologii VACUUM.
Za sprawą tej zmiany udaje się ograniczyć zużycie plastiku (55 ton mniej w skali roku). To efekt zastosowania absorberów w 100 proc. celulozowych, o czym poinformowano dopiero teraz.
Rozwiązanie, które największa sieć handlowa w Polsce wdraża jako pierwsza, jest innowacją na skalę europejską i ma na celu zapewnienie dłuższej trwałości i świeżości mięsa. Potwierdzeniem jakości wprowadzanych rozwiązań w zakresie ESG są liczne nagrody w najbardziej prestiżowych zestawieniach, w tym m.in. zwycięstwo w 18. edycji "Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie" w kategorii "Handel" - czytamy w komunikacie prasowym Biedronki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biedronka wdrożyła nowe rozwiązanie
Skorzystanie ze wspomnianych absorberów pozwoliło na obniżenie emisji CO2 związanej z produkcją opakowań oraz zmniejszenie ilości odpadów tworzywowych, przynosząc wymierne korzyści dla środowiska.
Wdrożone rozwiązanie w pełni spełnia swoje zadanie - zapewnia pochłanianie wilgoci i gazów z produktów. Poza tym chroni przed zepsuciem.
Chcemy zmieniać branżę opakowań w bardziej przyjazną dla środowiska, a absorbery celulozowe są ważnym krokiem w tę stronę. Naszą ambicją jest przejście w 100% naszych produktów wymagających wkładu chłonnego na absorbery wykonane z celulozy, tak aby zrealizować nasz cel, którym jest usunięcie zbędnego plastiku wszędzie tam, gdzie to możliwe - podkreśliła Katarzyna Grabarska, Starsza Menedżerka ds. Eko-projektowania Opakowań w sieci Biedronka
Czytaj także: Skandal w Wielkiej Brytanii. Banner z Putinem na wiecu