Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Zmienili wystrój w osiedlowym sklepie? Uważaj! To sprawdzony sposób

4

Twój ulubiony sklep znów zmienił wystrój i nie możesz zorientować się gdzie leży najtańsze mleko? Uważaj, to podstęp i co gorsza stosuje go większość popularnych sieci spożywczych dostępnych w Polsce. Zanim się zorientujesz, wydasz u nich krocie.

Zmienili wystrój w osiedlowym sklepie? Uważaj! To sprawdzony sposób
Ten trik stosuje coraz więcej sklepów być wydał więcej podczas zakupów (Adobe Stock)

"Co tanie to drogie" mawiały nasze mamy i trudno odmówić im racji, patrząc na strategie marketingowe większości popularnych w Polsce sieci spożywczych. Pozorne promocje i stopniowe przyzwyczajanie klientów do swoich produktów mają tylko jeden cel, a są nim nasze pieniądze.

Dlatego nie dajmy się zwieść producentom ulubionego serka czy herbaty dostępnych tylko w jednej sieci sklepów. Jeśli pod kątem ulubionych produktów zaczniemy wybierać konkretny sklep by zaopatrzyć się w nim w zakupy na cały tydzień to znak, że przepadliśmy z kretesem, a spece od marketingu zrobią wszystko by już nie wypuścić nas z konsumenckiej sieci.

Marketerzy monitorują nasze zakupowe wybory na każdym kroku. Warto znać te najbardziej niewinne sztuczki, bo gdy odkryjemy ich prawdziwe znaczenie, pozwoli nam to ochronić portfel i nie dać się naciągnąć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Krzysztof Gawkowski alarmuje. "Wszedł program 'drożyzna+'"

Takim sygnałem może być zwyczajna zmiana wystroju w ulubionym sklepie. Gdy po kilku miesiącach orientujemy się, że półka ze słodyczami stoi gdzie indziej, warto by uruchomił się nam konsumencki radar. Nagłe przemeblowanie sklepu, to nic innego jak próba zainteresowania stałych klientów nowym towarem, który wcześniej omijali podczas swoich stałych zakupowych tras. Ani się nie obejrzysz, gdy mijając półkę, której nie widziałeś wcześniej zgarniesz z niej produkty na kwotę kilkudziesięciu złotych.

Zauważyłeś także, że coraz częściej popularne sieci wycofują ze sklepów małe koszyki? To także efekt psychologiczny stosowany z powodzeniem na klientach. W wózku zmieścisz więcej produktów, a wizualnie wciąż wydaje ci się, że to zaledwie "kilka rzeczy". Zdziwienie przychodzi do nas dopiero przy kasie, ale wtedy zazwyczaj jest już za późno, aby się wycofać.

Innym zabiegiem rzadko dostrzeganym przez klientów jest brak zegarów na ścianach czy zaklejone okna, tak by kupując klient zatracił poczucie czasu. Robiąc zakupy nawet w zaufanym osiedlowym markecie warto znać te triki, by nie dać się na nie złapać.

Autor: BBI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 21.11.2024 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nakaz aresztowania Netanjahu. "Istotny krok w kierunku sprawiedliwości"
Zmasowane ataki Izraela na Liban. Ponad 47 zabitych
Wrocławski McDonald's podbija sieć. Kolorowe neony, światła i tłumy klientów
Zobaczył tygrysa pod domem. Przerażające nagranie z Chin
Ukraiński recydywista w Sopocie. Pokazał policjantom fałszywe prawo jazdy
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
Wypadek na roli. Nogę mężczyzny wciągnęła maszyna
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Ōkunoshima. Tajemnicza wyspa królików z mroczną przeszłością
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić