oprac. Aneta Polak| 
aktualizacja 

Zobaczyła tę kartkę na Biedronce. Aż chwyciła za telefon

24

Biedronka nadal wojuje z Lidlem, sięga jednak po nowe metody. Tym razem na drzwiach sklepów popularnego dyskontu pojawiły się kartki, na których można wyczytać, że ceny w Biedronce "są niższe niż w Lidlu". Pod ogromnym nagłówkiem zamieszczono porównanie cen w obu sieciach. Kartkę zauważyła nasza czytelniczka.

Zobaczyła tę kartkę na Biedronce. Aż chwyciła za telefon
Nowa odsłona rywalizacji cenowej między Biedronką i Lidlem (Getty Images, o2)

Wojna cenowa między największymi konkurentami: Biedronką i Lidlem, trwa już od wielu miesięcy. O zawieszeniu broni nie ma mowy, klienci są za to świadkami kolejnej wymiany ciosów.

Trwa wykłócanie się o to, która z sieci sklepów jest tańsza. Po reklamach, SMS-ach, rozmowach z kierownictwem sklepów i kosmicznie długich paragonach, przyszła pora na kolejną zaczepkę. Tym razem Biedronka postanowiła przekonać klientów, że jest tańszym sklepem niż Lidl, wieszając na drzwiach kartki z porównaniem koszyków zakupowych.

Taką kartkę nasza czytelniczka zauważyła na drzwiach Biedronki na warszawskim Ursynowie. Sama przyznaje, że nie mogła się powstrzymać i na jej widok chwyciła za telefon, by zrobić zdjęcie. Jak widzimy, porównano ceny 15 produktów, a finalnie okazało się, że zakupy w Biedronce były tańsze o 7,22 zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Duże zmiany w szkołach. Pojawi się nowy przedmiot
W każdym sklepie Biedronka ceny są niższe niż w Lidlu - grzmi nagłówek.

Pod nagłówkiem widzimy ceny produktów takich jak ser topiony, szynka, parówki z szynki, ryba z pieca, mleko Bebilon czy też kawa rozpuszczalna. Ostatecznie Biedronka wylicza, że za wspomniane zakupy w Lidlu trzeba zapłacić 232,09 zł, podczas gdy w Biedronce wydamy 224,87 zł.

Biedronka kontra Lidl. "Rywalizacja, a nie wojna"

Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidla w Polsce, w rozmowie z "Pulsem Biznesu" podkreślił, że – zamiast o wojnie z Biedronką – "możemy mówić o rywalizacji cenowej". Rywalizacja ta w jego ocenie jest naturalną częścią działalności rynkowej.

Niezależnie od tego, jak nazwiemy działania obu konkurencyjnych sieci, dla wielu klientów stają się one coraz bardziej uciążliwe, a dyskonty, natarczywe w swoich działaniach - zamiast kusić niskimi cenami, zrażają i denerwują.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić