We Wrocławiu decyzje dot. wysokości podatków urzędnicy miejsc doręczyli mieszkańcom do 1 marca. Ci, którzy jeszcze nie otrzymali dokumentów, mogą spodziewać się listu poleconego. Jeżeli decyzja nie została doręczona co najmniej na 14 dni przed terminem płatności raty podatku określonym w decyzji, to termin jej płatności wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Czytaj także: Wielkie zmiany w 500 plus. Seniorzy muszą o tym wiedzieć
W tym roku decyzje podatkowe otrzyma łącznie ponad 220 tysięcy mieszkańców. Jeśli wysokość podatku wynosi do 100 złotych, opłatę należy uiścić do 15 marca. W przypadku wyższej kwoty jest ona rozłożona na cztery kwartalne raty z terminami płatności do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada - tłumaczy Marcin Urban, skarbnik Wrocławia w rozmowie z portalem wroclaw.pl.
Czytaj także: Podwyżki w wojsku. Tyle można zarobić w WOT
Aby otrzymać decyzję ws. podatku od nieruchomości drogą elektroniczną poprzez ePUAP, należy wcześniej złożyć wniosek w Urzędzie Miejskim, który będzie zawierał adres skrytki na ePUAP.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Podatek od nieruchomości można wpłacać:
- bez prowizji: w 18 placówkach i filiach PKO Bank Polski S.A. na terenie Wrocławia,
- bez prowizji za pośrednictwem Platformy Informacyjno-Płatniczej Wrocławia (PLIP) (https://plip.um.wroc.pl),
- bez prowizji w opłatomatach znajdujących się w budynkach Urzędu Miejskiego Wrocławia – szczegóły na stronie https://www.wroclaw.pl/oplatomaty-w-urzedach,
- bez prowizji za pośrednictwem bankowości elektronicznej,
- w placówkach bankowych i pocztowych.
Uiszczając podatek za pośrednictwem banku należy pamiętać, aby dokładnie wypełnić przelew:
- zaznaczyć, że chodzi o podatek od nieruchomości
- oznaczyć okres (ratę), na który ma zostać zaksięgowana wpłata
- starannie wpisać dane podatnika