Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) przypomina emerytom, że wszelkie zmiany danych potrzebnych do wypłat (zmiany konta bankowego, adresu czy adresu elektronicznego) powinny być jak najszybciej zgłaszane. Powinni o tym pamiętać wszyscy, którzy otrzymują jakiekolwiek pieniądze z ZUS.
Jeżeli podczas wypłaty zasiłku, emerytury, czy renty okaże się, że numer konta bankowego jest nieaktualny, wysłane pieniądze zostaną cofnięte.
Tak samo jest w przypadku osób, które dostają świadczenie do rąk własnych. Nieaktualny adres zamieszkania udostępniony ZUS grozi brakiem świadczenia. W takiej sytuacji emeryci nie dostaną też wszelkich listownych powiadomień z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jeśli ktoś nie zmieni adresu na aktualny, a my wyślemy na ten adres korespondencję, to będzie ona doręczona skutecznie, czyli skutki jej doręczenia będą obciążały adresata korespondencji. Dlatego należy zgłaszać nam każdą jego aktualizację, w tym także zmianę adresu elektronicznego - informuje Iwona Kowalska-Matis, rzeczniczka dolnośląskiego ZUS, cytowana przez biznes.interia.pl.
Oto co muszą wiedzieć emeryci w Polsce.
Rzeczniczka ZUS przypomina, by najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem wypłaty emerytury lub innego świadczenia trzeba zgłosić zmianę danych.
Każdą zmianę adresu i numeru rachunku bankowego nasz klient powinien zgłosić najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem, w którym wypłacamy mu, co miesiąc jego pieniądze. Jeśli ktoś zrobi to z zbyt późno lub w ogóle o tym zapomni wypłacona przez nas emerytura lub renta wróci z powrotem do nas - podkreśla rzeczniczka dolnośląskiego ZUS, Kowalska-Matis.