Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
Rafał Strzelec
Rafał Strzelec | 

Zważył paprykę z Biedronki i pokazał zdjęcia. Zdecydowana odpowiedź sieci

142

Kolejny klient zgłosił problemy z wagą w jednym ze sklepów sieci Biedronka. Jeden z użytkowników Facebooka udostępnił post w mediach społecznościowych. Wskazał, że jest różnica w wadze papryki w porównaniu z wartością w sklepie. Poprosiliśmy o komentarz przedstawicieli sieci Biedronka. Biuro prasowe wskazało jeden istotny szczegół.

Zważył paprykę z Biedronki i pokazał zdjęcia. Zdecydowana odpowiedź sieci
Problemy z wagą w Biedronce. Sieć wyjaśnia (Facebook, Getty Images, Archiwum prywatne, Jakub Porzycki)

Pewien internauta napisał na Facebooku, że wybrał się na zakupy do sklepu sieci Biedronka w woj. warmińsko-mazurskim. Jak relacjonuje, jednym z produktów, które zakupił, była papryka. Mężczyzna położył ją na wadze - wyszło, że ważyła ona 464 gramy. Tymczasem, gdy zważył paprykę w domu, wartość była znacznie niższa - 222 gramy.

Była to dziś na szczęście jedyna rzecz na wagę, którą kupiłem, bo z reguły kupuję dużo świeżych warzyw i owoców na wagę. I teraz waga przekroczona jest o ponad 100%. Ile dziś jeszcze osób na tej wadze na kasie zostanie oszukanych, to hit. U mnie wyszło raptem tylko za tą paprykę, czyli plus 100% do rachunku wartości danego produktu. A teraz niech przyjdzie starsza osoba zaoszczędzić i zrobi zakupy głównie produktów na wagę - napisał mężczyzna.

To nie pierwsza taka sytuacja w sklepie sieci Biedronka. W kwietniu pisaliśmy o podobnym przypadku w Inowrocławiu. Chodziło wówczas o wagę ogórków i pomidorów. Klientka zgłosiła wówczas sprawę i dostała różnicę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Groźne odkrycie na spacerze. Przechodził obok rowu i go zamurowało

Problemy z wagą w Biedronce? Komentarz sieci

Postanowiliśmy zapytać biuro prasowe Biedronki, czy znany jest ten konkretny przypadek, z czego wynikała różnica i jak często są sprawdzane pod kątem swojej sprawności sklepowe wagi.

Sygnały dotyczące funkcjonowania naszej sieci są dla nas bardzo ważne. Po otrzymaniu informacji z Państwa redakcji zweryfikowaliśmy sytuację w opisanym sklepie w Olsztynie, przyjrzeliśmy się również dokładnie zdjęciu nadesłanemu przez klienta. Co więcej, klient nie zgłosił reklamacji do Biura Obsługi Klientów, a także pod swoim postem odmówił udzielenia dodatkowych informacji - komentują przedstawiciele Biedronki.
Na wyświetlaczu wagi klienta widnieje symbol "T", oznaczający tarowanie, co wskazuje, że ustawiono na wadze TARĘ, to znaczy, że pusta waga przed położeniem na niej papryki nie wskazywała wartości 0g. Pomimo tego, sprawdziliśmy również wszystkie wagi we wspomnianej placówce. Kontrola wykazała, że działają prawidłowo. Mimo to, przypomnieliśmy pracownikom, aby przed rozpoczęciem kasowania towaru sprawdzali wskazania wag - podkreśla biuro prasowe Biedronki. - Ponadto skontaktowaliśmy się z Biurem Obsługi Klienta, które potwierdziło, że w ciągu ostatniego miesiąca nie pojawiło się żadne zgłoszenie dotyczące sklepów w Olsztynie - czytamy w nadesłanej odpowiedzi.

Biedronka: Kasjerzy sprawdzają wagi

Sieć informuje również, że wagi są legalizowane przez Główny Urząd Miar i Wag, a ich serwisowaniem i kalibracją zajmują się wyspecjalizowane firmy zewnętrzne. Każdy kasjer, przed rozpoczęciem pracy przy kasie, ma obowiązek sprawdzenia poprawności funkcjonowania wagi.

Jeśli pojawiają się choćby minimalne wątpliwości dotyczące prawidłowości funkcjonowania wag, są natychmiast zgłaszane do wyspecjalizowanej firmy serwisowej. Przy skali 3600 sklepów i ok. 5 milionach klientów obsługiwanych w sieci każdego dnia, zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości w funkcjonowaniu wag są jednostkowymi przypadkami - podkreśla biuro prasowe Biedronki.

Nieoficjalnie pracownicy sieci powiedzieli nam, iż czasem na wagach w sklepie są umieszczane niewłaściwe produkty, na przykład zgrzewki wody, co może mieć wpływ na ich działanie. Poza tym przy znacznej liczbie klientów są mocno eksploatowane.

Rafał Strzelec, dziennikarz o2.pl

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 29.03.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Norwescy kibice tak protestują przeciwko VAR. "Antydemokratyczne siły"
Niemiecki skoczek nie wystąpi w Planicy. Wszystko przez... lęk wysokości
Są wyniki testu wariografem męża Beaty Klimek. Eksperci komentują
Emocjonujący konkurs w Planicy. Polacy walczyli o podium!
Tłumy turystów w Tatrach. "2 godziny w korku, kolejne 3 w kolejce"
Pięcioro ukraińskich dzieci wróciło do domów. 10-latek długo czekał na ten moment
"Zdemilitaryzowana wspólnota hipisów". Georgia Meloni mówi o Unii Europejskiej
Wydają na obronność najmniej w NATO. USA nie odpuszczają
Protesty w Stambule nie ustają. "Turcy cierpią z rąk innych Turków"
Przerażające odkrycie archeologów na cmentarzysku w Turcji
Tak 65-latek jechał opelem w Kaliszu. Badanie wykazało, że był trzeźwy
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić