Katarzyna Bosacka za pomocą mediów społecznościowych uświadamia swoich obserwatorów na tematy związane z żywnością i cenami. Tym razem dziennikarka demaskuje gramaturę mydła w kostce znanej marki.
Bosacka zamieściła dwa zdjęcia ze sklepu Rossmann. "Przyjrzyjcie się dobrze tym dwóm zdjęciom. Regularna cena zestawu 4 mydeł to 11,99 zł. Każda kostka waży 100 g, więc łatwo policzyć, że 1 mydło kosztuje 3 zł" - opisuje dziennikarka.
Z kolei na drugim zdjęciu widzimy promocyjną cenę – 2,99 zł zamiast 3,49 zł za jedną kostkę mydła, ale uwaga... ważącą nie 100, a 90 g! Co w przeliczeniu na 100 g daje nam 3,32 zł za taką ilość. Dlatego cena tak średnio promocyjna - tłumaczy Bosacka.
Jak się okazuje, w tym przypadku zakup mydła poza promocją jest bardziej opłacalny. Bosacka zaznacza, że w tym poście chodzi głównie o gramaturę, a nie o cenę.
Niby to samo mydło, szata graficzna niemal identyczna. Wielkość opakowania na pierwszy rzut oka również taka sama, a dopiero kiedy wczytamy się w napisy na "cenówkach" lub na opakowaniu, to widzimy, ile produktu tak naprawdę kupujemy - podkreśla.
Dziennikarka apeluje do swoich obserwatorów, by zwracali uwagę na gramaturę produktów, które trafią do koszyków.
Sposobem na to jak kupować taniej jest sprawdzanie ceny w przeliczeniu na 1 litr czy kilogram, a nie na to, ile kosztuje opakowanie o konkretnej gramaturze - doradza Bosacka.
Czytaj także: Ciężkie czasy w TVP. Drastyczny spadek zysku netto
Wielu internautów podkreśla, że zmniejszenie gramatury produktów to już standard. "Ostatnio zauważyłam to na czekoladach, gorzkich. Ważyły 100 g, a teraz 90, a nawet 80. Tabliczka niby taka sama, ale cieńsza, a cena be zmian. Trzeba czytać opakowania. Też dałam się już na to nabrać!" - napisała obserwatorka Bosackiej.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.