Jak zwrócić bilet PKP?
Zwrot za bilet na PKP zależy od tego, jakim pociągiem miała się odbyć podróż i jak dokonano zakupu. Zasady zwrotu w PKP Intercity i w POLREGIO są bardzo podobne. Warto je poznać, zanim przystąpimy do zwrotu.
Czytaj także: PKP Intercity - nowe ceny biletów PKP
PKP - zwrot biletu online
Jeżeli kupiliśmy bilet przez internet, to zwrotu dokonuje się za pomocą systemu e-IC. Wtedy wystarczy w zakładce "Opłacone" odszukać bilet, w następnym kroku zaznaczyć opcję "Rezygnuj" i potwierdzić komunikaty systemowe. Proces jest tak skonstruowany, że każdy użytkownik przejdzie bez problemu przez procedurę zwrotu biletu i środków za zakupiony bilet.
Zwrot biletu PKP w kasie
Zwrotu można dokonać również w dedykowanych kasach biletowych oraz w Centrum Obsługi Klienta. Warunkiem zwrotu jest dokonanie tego przed upływem pięciu minut do odjazdu pociągu. Pieniądze są w takim przypadku zwracane bezpośrednio na rachunek, z którego został opłacony - jednak nie jest to zawsze 100 procent kwoty. Całość przysługuje tylko podróżnym dokonującym zakupu kolejnego biletu spełniającego warunki wymiany. W przeciwnym wypadku od zapłaconej sumy odliczane jest odstępne.
Rezygnacja z biletu PKP w POLREGIO
Zasady rezygnacji dotyczą również biletów na pociągi POLREGIO. Są one bardzo podobne do tych w Intercity. W pociągach regionalnych możliwe jest dokonanie zwrotu biletu w pełnej kwocie lub z naliczeniem odstępnego. Podstawą jest dotrzymanie terminu pozwalającego na ubieganie się o zwrot - rezygnacja z przejazdu możliwa jest do 5 minut przed wyznaczoną godziną odjazdu pociągu.
Zwrot niewykorzystanego biletu w POLREGIO
W POLREGIO istnieje także możliwość zwrotu pieniędzy za bilet na pociąg, który już odjechał. W takim wypadku koniecznie jest uzyskanie przez podróżnego specjalnego poświadczenia biletu. Jego otrzymanie warunkuje zwrot całkowitej lub częściowej sumy za niewykorzystany bilet. Po wspomniane poświadczenia należy się zgłaszać do punktów odprawy lub do pracowników drużyn konduktorskich. Na stronie polregio.pl czytamy, że "zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystany (odpowiednio poświadczony) bilet, można uzyskać w dowolnym punkcie odprawy, prowadzącym sprzedaż biletów danego rodzaju w terminie do 3 miesięcy, licząc od dnia ważności biletu, pod warunkiem zwrócenia przez podróżnego oryginału poświadczonego biletu."
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.