Nowe badania są silną bronią w rękach twórców reklam. Pokazują bowiem, jak powinno się kreować wizerunek modela przy promowaniu produktów. Np. w spotach dotyczących zdrowia aktorzy nie powinni się zbyt szeroko uśmiechać, bo reklama ma udowodnić doświadczenie firmy, a nie budować jej pozytywny wizerunek - informuje "Daily Mail".
Kiedy chodzi o reklamę sklepu, szeroki uśmiech nie jest problemem. Kompetencje sprzedawcy, który tam występuje, nie mają żadnego znaczenia - komentuje dr Jessica Li, współtwórczyni badań.
Uśmiech ma też znaczenie, gdy chcemy dostać finansowe wsparcie. Naukowcy z Uniwersytetu w Kansas sprawdzili, jak mimika na zdjęciu profilowym wpływa na decyzje internautów, którzy ogłaszają różne projekty na Kickstarterze. Okazało się, że badani chętniej wydawali pieniądze, gdy pomysł firmowano szerokim uśmiechem autora.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.