Tuż po ogłoszeniu nowych danych cena akcji Netfliksa spadła aż o 25 procent. Gigant po raz ostatni stracił klientów ponad 10 lat temu - w 2011 roku.
To bez wątpienia spory problem dla popularnej marki. Przedstawiciele Netfliksa twierdzą, że powodem mniejszego zainteresowania platformą jest to, że użytkownicy współdzielą konta.
Z takiego rozwiązania korzysta mnóstwo osób. Używają jednego konta, co sprawia, że do kasy giganta wpływa mniej pieniędzy. Netflix uważa, że taką sztuczkę stosuje około... 100 milionów osób z całego świata.
To bez wątpienia generuje gigantyczne straty. Na razie co prawda platforma nie wprowadza żadnych ograniczeń w tym zakresie, ale pewne koncepcje są testowane w Chile. Może więc okazać się, że za jakiś czas współdzielenie nie będzie już tak łatwe.
Netflix. Nowa opcja szansą na większy zarobek?
Media donoszą, że Netflix rozważa wprowadzenie nowej formy subskrypcji. Byłaby ona tańsza niż obecne warianty, ale zawierałaby reklamy. Najpewniej ukazywałyby się przed filmami.
Władze tej marki bez wątpienia mają o czym myśleć. Tym bardziej, że konkurencja rośnie, co sprawia, że widzowie mają większy wybór.
Czytaj także: Stoją murem za Cichopek. Bratowa o wszystkim wiedziała