Nowa zakopianka jeszcze w budowie, ale już imponująca
Długie tunele, wielkie wiadukty, spore wysokości oraz setki ludzi i maszyn. Zobaczcie, jak spektakularnie wygląda jeden z fragmentów trasy wiodącej z Krakowa do stolicy Tatr.
Trzy etapy budowy
Na zdjeciach widać fragment zakopianki powstający pomiędzy Lubniem i Rabką. Jego budowana podziela jest na trzy, powstające w tym samym czasie, odcinki.
Pierwszym odcinkiem pojedziemy za rok.
Jak donosi Gazeta Krakowska, najbardziej zaawansowany jest odcinek pomiędzy Skomielną Białą i Rabką. Zostanie on otworzony zapewne pod koniec wakacji w 2019 roku. Będzie on zawierał kilometrowej długości wiadukt.
Kiedy oddany zostanie kolejny odcinek?
Planowane otwarcie kolejnego odcinek nowej zakopianki ma nastąpiić w października 2019 r. Mowa tutaj o odcinku od Lubnia do Naprawy.
Nie tylko wiadukty
Najbardziej czasochłonne będzie ukończenie środkowego odcinka trasy. W przybliżeniu ma ono nastąpić do końca 2020 r. To właśnie tutaj powstanie podwójny tunel. Ma on mieć 2 km. Dotyczas udało się wydrążyć 1,7 km.
Imponujące są też koszty
Wartość całego projektu została wyceniona na 2,47 mld złotych.
Nowa zakopianka - zdjęcia
Kierowcy skorzystają z nowej inwestycji w pełni wraz z końcem 2020 roku.
Nowa zakopianka - zdjęcia
Budowa jest wielkim wyzwaniem inżynieryjnym.
Nowa zakopianka - zdjęcia
Poza budową trasy koniecznie jest również zabezpieczanie terenu.
Nowa zakopianka - zdjęcia
Skarpy zabezpiecza się kilkumetrowymi gwoździami.
Nowa zakopianka - zdjęcia
Jak wiadać niektóre cześci nowej trasy są już pokryte asfaltem. Gazeta Krakowska donosi, że ta część inwestycji, który zostanie oddany do użytku jako pierwszy jest ukończony w 67. proc.