Obwodnica Warszawy z lotu ptaka. Już robi wrażenie
Południowa Obwodnica Warszawy w całości ma być gotowa do sierpnia 2020 roku. Południowa Obwodnica Warszawy to część autostrady A2, która w stolicy, ze względu na protesty mieszkańców, została zmieniona na drogę szybkiego ruchu S2. Wyczekiwana trasa w całości ma być gotowa do sierpnia 2020 roku. Na razie prace postępują zgodnie z planem, a ekspresówka już teraz wygląda imponująco. Zdjęcia z drona prezentują obwodnicę na odcinku od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska".
Część A2
POW zaczyna się po zachodniej stronie Warszawy, gdzie łączy się z autostrad na węźle "Konotopa". Jej zakończeniem ma być docelwo węzeł "Lubelska" - w tym miejscu droga ekspresowa znów przerodzi się w A2.
Warszawski ring
Południowa Obwodnica Warszawy to jedna z najważniejszych dróg w stolicy. Razem z drogami ekspresowymi S8 od zachodu i północy oraz S17 od wschodu w przyszłości stworzy warszawski ring, który ma rozprowadzać ruch tranzytowy i lokalny systemem dróg szybkiego ruchu.
Od granicy do granicy
Ring okalający Warszawę łączy się z autostradą A2 biegnącą na zachód aż do granicy z Niemcami, a na wschód - do granicy z Białorusią.
Rozwój ekspresówek
Na południe wiodą teraz ekspresowe S8 w kierunku Wrocławia i S7 w kierunku Krakowa. Ta pierwsza poprowadzi również na północny-wschód (do Białegostoku), natomiast S7 powiedzie na północ, w stronę Trójmiasta. W przyszłości na południowy-wschód, w kierunku Lublina, pojedziemy budowaną S17.
Trzy zadania
Budowa warszawskiej obwodnicy podzielona jest na trzy zadania: "A" (od węzła "Puławska" do węzła "Przyczółkowa"), "B" (od węzła "Przyczółkowa" do węzła "Wał Miedzeszyński") i "C" (od węzła "Wał Miedzeszyński" do węzła "Lubelska"). Odcinki te mają odpowiednio 4,6; 6,6 i 7,5 km długości.
Korzyści
Wśród korzyści wynikających z funkcjonowania drogi ekspresowej S2 wymienia się m. in. przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, skrocenie czasu podróży, ograniczenie ruchu tranzytowego w mieście, zmniejszenie ryzyka wypadków, ograniczenie emisji spalin i hałasu czy usprawnienie połączenia pomiędzy dzielnicami Warszawy (od Mokotowa – Ursynowa do Wawra).
Prawie półmetek
Prace na wszystkich odcinkach rozpoczęły się w 2017 roku, choć w różnych miesiącach. Budowa pierwszego odcinka ruszyła w marcu, ostatniego - w październiku. "Zaawansowanie robót na wszystkich trzech zadaniach sięga już niemal 50 procent realizacji inwestycji" - poinformowała w rozmowie z TVN24 Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA.