Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Barbara Jaros | 

Obwodnica Warszawy z lotu ptaka. Już robi wrażenie

134
1/8

Wyczekiwana trasa szybkiego ruchu

Wyczekiwana trasa szybkiego ruchu
(PAP, Leszek Szymański)

Południowa Obwodnica Warszawy w całości ma być gotowa do sierpnia 2020 roku. Południowa Obwodnica Warszawy to część autostrady A2, która w stolicy, ze względu na protesty mieszkańców, została zmieniona na drogę szybkiego ruchu S2. Wyczekiwana trasa w całości ma być gotowa do sierpnia 2020 roku. Na razie prace postępują zgodnie z planem, a ekspresówka już teraz wygląda imponująco. Zdjęcia z drona prezentują obwodnicę na odcinku od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska".

2/8

Część A2

Część A2
(PAP)

POW zaczyna się po zachodniej stronie Warszawy, gdzie łączy się z autostrad na węźle "Konotopa". Jej zakończeniem ma być docelwo węzeł "Lubelska" - w tym miejscu droga ekspresowa znów przerodzi się w A2.

3/8

Warszawski ring

Warszawski ring
(PAP)

Południowa Obwodnica Warszawy to jedna z najważniejszych dróg w stolicy. Razem z drogami ekspresowymi S8 od zachodu i północy oraz S17 od wschodu w przyszłości stworzy warszawski ring, który ma rozprowadzać ruch tranzytowy i lokalny systemem dróg szybkiego ruchu.

4/8

Od granicy do granicy

Od granicy do granicy
(PAP)

Ring okalający Warszawę łączy się z autostradą A2 biegnącą na zachód aż do granicy z Niemcami, a na wschód - do granicy z Białorusią.

5/8

Rozwój ekspresówek

Rozwój ekspresówek
(PAP)

Na południe wiodą teraz ekspresowe S8 w kierunku Wrocławia i S7 w kierunku Krakowa. Ta pierwsza poprowadzi również na północny-wschód (do Białegostoku), natomiast S7 powiedzie na północ, w stronę Trójmiasta. W przyszłości na południowy-wschód, w kierunku Lublina, pojedziemy budowaną S17.

6/8

Trzy zadania

Trzy zadania
(PAP)

Budowa warszawskiej obwodnicy podzielona jest na trzy zadania: "A" (od węzła "Puławska" do węzła "Przyczółkowa"), "B" (od węzła "Przyczółkowa" do węzła "Wał Miedzeszyński") i "C" (od węzła "Wał Miedzeszyński" do węzła "Lubelska"). Odcinki te mają odpowiednio 4,6; 6,6 i 7,5 km długości.

7/8

Korzyści

Korzyści
(PAP)

Wśród korzyści wynikających z funkcjonowania drogi ekspresowej S2 wymienia się m. in. przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, skrocenie czasu podróży, ograniczenie ruchu tranzytowego w mieście, zmniejszenie ryzyka wypadków, ograniczenie emisji spalin i hałasu czy usprawnienie połączenia pomiędzy dzielnicami Warszawy (od Mokotowa – Ursynowa do Wawra).

8/8

Prawie półmetek

Prawie półmetek
(PAP, Leszek Szymański)

Prace na wszystkich odcinkach rozpoczęły się w 2017 roku, choć w różnych miesiącach. Budowa pierwszego odcinka ruszyła w marcu, ostatniego - w październiku. "Zaawansowanie robót na wszystkich trzech zadaniach sięga już niemal 50 procent realizacji inwestycji" - poinformowała w rozmowie z TVN24 Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA.

Wybrane dla Ciebie
Zaskakujący finał poszukiwań 71-latka. Znaleźli go w lodowatej rzece
Pożar domu w Boruszowicach. Policjanci zdążyli w ostatniej chwili
Bytom. Mężczyzna i pięć nastolatek zatrzymani na ogródkach działkowych
Wjechał w armatkę śnieżną w Krynicy-Zdroju. 13-latek nie żyje
Nietypowy widok w lesie. "Natura potrafi zaskakiwać"
Dwie rosyjskie rafinerie bez ropy? Skuteczny atak Ukrainy
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Auto utknęło na środku
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Pierwsze takie nagranie przelotu Falcona 9. "Potrafi nieźle huknąć"
"Klucz do skutecznej obrony". Mówi, co powinna robić Polska
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić