Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Adam Dudkiewicz | 
aktualizacja 

Rewolucja w lataniu. Samolotem z Polski do USA w 3,5 h

50
1/8

Komercyjny ultradźwiękowiec

Komercyjny ultradźwiękowiec
(BoomSupersonic)

Nadciąga rewolucja w lotnictwie, wszystko za sprawą tego ponaddźwiękowego samolotu. Osiągi maszyny zawstydzają niejeden samolot wojskowy. Producent na razie nie podaje nazwy, jednak przewiduje, że pierwsze modele zejdą z taśmy produkcyjnej nie później niż za 10 lat. Na naszych oczach otwiera się nowy rozdział w dziejach lotnictwa.

2/8

Luksus dla wybranych

Luksus dla wybranych
(BoomSupersonic)

Lot z Warszawy do Nowego Jorku, według przewidywań, ma trwać 3 godziny i 45 minut. Na razie producent nie podał przykładowej ceny biletu na tej trasie, jednak znamy koszt połączenia między Londynem, a największym miastem wschodniego wybrzeża USA. Za jednorazowy przelot trzeba będzie zapłacić 10 tys. zł.

3/8

Dużo miejsca na nogi

Dużo miejsca na nogi
(BoomSupersonic)

Na ten samolot dokonano już 76 zamówień. Prezes przedsiębiorstwa odpowiedzialnego za projekt zaznacza, że środki na opracowanie koncepcji, pochodzą z bezzwrotnych płatności, dokonanych przez niektóre linie lotnicze. Na ten moment wiadomo o pięciu z nich, jednak nazwa tylko jednej została ujawniona, chodzi o Virgin Atlantic.

4/8

Nie taki drogi

Nie taki drogi
(BoomSupersonic)

Cena samolotu będzie wynosić 200 mln dolarów. Dla porównania, największy samolot pasażerski kosztuje ok. 430 mln dol. Twórcy zakładają, że maszyna osiągnie prędkość 2,2 macha, czyli niemalże 2700 km/h.

5/8

Wyjątkowa konstrukcja

Wyjątkowa konstrukcja
(BoomSupersonic)

Największym problemem przy przekraczaniu bariery dźwięku jest głośny huk. Przy tak szybkim locie samolot wyprzedza dźwięk, tworząc tzw. stożek Macha.

Linie lotnicze są podekscytowane, że pojawi się coś nowego. My zaś jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tym, że podzielają naszą wizję szybkich lotów - mówi prezes US Boom Technology, Blake Scholl.

6/8

Można też spać

Można też spać
(BoomSupersonic)

Do wyboru będą dwie konfiguracje wnętrza samolotu. Wersja czysto biznesowa, czyli 55 foteli w tym standardzie lub wersja ekskluzywna - 15 miejsc pierwszej klasy i 30 miejsc klasy biznes.

7/8

Podniebny luksus

Podniebny luksus
(BoomSupersonic)

Do dyspozycji pasażerów będzie wygodny fotel z podnóżkiem, który z łatwością będzie można zamienić w łóżko. Dwa ogromne okna stworzą zupełnie nową jakość dla amatorów podniebnych podróży.

8/8

Można także pracować

Można także pracować
(BoomSupersonic)

Tym samolotem będą podróżować osoby, ktorym zależy na czasie. Grupą docelową są biznesmeni, potrzebujący szybkiego transportu między najodleglejszymi zakątkami świata.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Wybrane dla Ciebie
Zmasowane ataki Izraela na Liban. Ponad 47 zabitych
Ukraiński recydywista w Sopocie. Pokazał policjantom fałszywe prawo jazdy
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
Wypadek na roli. Nogę mężczyzny wciągnęła maszyna
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić