Helikopter Bell 206 L-4, który rozbił się w czwartek, 10 kwietnia w rzece Hudson, odbywał ósmy lot tego dnia. Na pokładzie znajdowała się rodzina z Hiszpanii oraz pilot, weteran marynarki Sean Johnson. Niestety, wszyscy zginęli. Jak podaje "New York Post", powołując się na informacje Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, maszyna nie była wyposażona w rejestrator lotu ani kamery.
Co więcej, śledczy poinformowali, że nie odnaleziono żadnych nagrań audio z pokładu helikoptera. Większość wraku, w tym kokpit i kabina, została wydobyta i przewieziona do laboratoriów w Waszyngtonie.
Główne łopaty wirnika wciąż nie zostały odnalezione. Ostatnia inspekcja maszyny miała miejsce 1 marca. Śledztwo w sprawie przyczyn katastrofy wciąż trwa.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Śmigłowiec odbywał część lotu. Wiadomo również, że pilot miał prosić o lądowanie, bo kończyło mu się paliwo. Nieco wcześniej ustalono, że helikopter miał problemy z zespołem przekładni już we wrześniu ubiegłego roku. Śmigłowiec został wyprodukowany w 2004 roku, a certyfikat zdatności do lotu posiadał od 2016 roku i był ważny do roku 2029.
Helikopter odbywał wycieczkę widokową nad rzeką Hudson, kiedy doszło do katastrofy. Na pokładzie znajdowała się rodzina z Hiszpanii: Augustin, Merce oraz ich dzieci - Augustin, Mercedes i Victor. Rodzice byli międzynarodowymi dyrektorami w firmie Siemens Mobility. Do Nowego Jorku przylecieli kilka godzin wcześniej, by świętować urodziny dziecka.
Jestem absolutnie zdruzgotany. Jedyną rzeczą, którą wiem, jest to, że główne łopaty wirnika nie były na helikopterze. Nigdy czegoś takiego nie widziałem w mojej 30-letniej karierze w branży – powiedział Michael Roth, szef firmy organizującej przeloty nad Nowym Jorkiem cytowany przez "New York Post".