Aktualizacja 17:30
Bank Santander nie podał co było przyczyną awarii. Jednak klienci na długie godziny mieli ograniczony dostęp do usług swojego banku. Jeszcze o godzinie 16:30 wciąż na infolinii banku wciąż usłyszeć można było komunikat o problemach. Dopiero tuż przed godziną 17 na swoim profilu facebookowym bank poinformował o przywróceniu bankowości mobilnej. Przepraszał za wszelkie utrudnienia.
Taką informację widzą klienci, kiedy próbują zalogować się na swoje konto:
"A u was znowu przerwa, awaria i brak możliwości korzystania z apki mobilnej. Ile jeszcze? Coś czuję że się pożegnamy..." - pisze jeden z rozczarowanych klientów na Facebooku.
"Trwają intensywne prace mające na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności aplikacji mobilnej. Niestety nie mam możliwości oszacowania czasu trwania utrudnień" - napisała na portalu społecznościowym jedna z pracownic banku. Jednak oficjalnej informacji nie znajdziemy ani na stronie internetowej, ani na portalach społecznościowych Banku Santander.
Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym, aby dowiedzieć się, ile potrwa awaria. Na to pytanie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
"informujemy, że aplikacja Santander mobile oraz usługa BLIK są chwilowo niedostępne. Pracujemy nad przywróceniem pełnego dostępu. Przepraszamy klientów za niedogodności" - mówią przedstawiciele biura prasowego.
Problemy również miał mBank. "W tym momencie mBank nie potrafi wykonać przelewu zleconego. Pojawia się niespodziewany error i prośba o ponowne zalogowanie" - pisze jeden z klientów. Pracownicy banku nie potwierdzają informacji o problemach na portalach społecznościowych. Nie ma jej również na stronie internetowej banku.
"Nie mamy do czynienia z awarią, a spowolnieniem działalności" - tłumaczy nam biuro prasowe banku. Przedstawiciele mBanku zapewniają również, że kłopoty są już zażegnane a klienci mogą bez problemu korzystać w pełni z oferty banku.
Na awarię w Santanderze wskazywał również portal Downdetector, który monitoruje działalność firm w internecie. Według danych tego portalu, 88 proc. klientów zgłasza problem z systemem logowania.
Z kolei klienci mBanku wskazują, że najwięcej problemów jest z przelewami (59 proc. zgłoszeń). Więcej niż co trzeci ma problemy z zalogowaniem się do serwisu internetowego. Jednak liczba zgłoszeń o awarii się zmniejsza, co może sugerować, że bank uporał się z problemami.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.