Barbara Nowak straciła stanowisko zaraz po tym, jak szefową MEN została Barbara Nowacka. Nowa minister odwołała małopolską kurator oświaty i na jej miejsce powołała Gabrielę Olszowską. Ta była najpierw osobą pełniącą obowiązki, a od 23 lutego jest oficjalnym kuratorem oświaty.
Olszowska naraziła się Barbarze Nowak, bo ta zaproponowała, aby przeznaczyć na licytację WOŚP scenariusz do spektaklu teatralnego "Dziady". Ten został ostro skrytykowany przez poprzednią ekipę rządzącą, w tym ministra Przemysława Czarnka.
Barbara Nowak stwierdziła nawet, że spektakl to "dziadostwo" dodając, że "przedstawia treści niezgodne z polską racją stanu" Gabriela Olszowska uważa z kolei, że to widz powinien pójść, ocenić, zastanowić się, a nawet pogniewać".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dziady w interpretacji Mai Kleczewskiej to interpretacja dzieła Adama Mickiewicza, która odnosi się do czasów współczesnych. Sztuka nawiązuje m.in. do Strajku Kobiet, LGBT, porusza temat działalności środowisk narodowych i sytuacji kobiet w patriarchalnym społeczeństwie.
Konflikt Nowak i Olszowskiej przenosi się do social mediów
Teraz Barbara Nowak (bardzo aktywna w mediach społecznościowych) postanowiła wyciągnąć stare sprawy i zaatakować swoją następczynię. Zarzuciła jej wprowadzenie "segregacji uczniów ze względu na orientację seksualną".
Rodzice! Powołana przez nową Kurator Oświaty w Krakowie specjalistka ds. równościowych, była asystentka Anny Grodzkiej poszukuje uczniów o różnych orientacjach seksualnych. Koniec z równością uczniów, teraz segregacja! Zadeklarujesz uczniu inną orientację seks, zyskasz wsparcie! - teoretyzuje na Twitterze Barbara Nowak.
Internauci ostro ją skrytykowali twierdząc, że "rzuca mocne oskarżenia bez żadnych dowodów". Dodajmy, że obydwie pracownice sektora oświaty są skonfliktowane od 2016 roku. To wtedy Nowak odwołała Gabrielę Olszowską z funkcji dyrektorki jednego z krakowskich gimnazjów. Sąd pracy przyznał rację Olszewskiej, wskazując, że zwolnienie z pracy było niesłuszne.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.