Kontrowersyjna reklama została wyemitowana z okazji 50. urodzin marki Creme Egg. Jej bohaterowie – w rytm muzyki – w kolejnych scenach wspólnie cieszyli się smakiem czekoladowych jajek. W gronie postaci znalazła się para jednopłciowa.
Przeczytaj także: Narkotyki warte fortunę i wnuk ministra. Śmierć gwiazdy wciąż wzbudza kontrowersje
Reklama Creme Egg wzbudza kontrowersje z powodu pocałunku dwóch mężczyzn
W ujęciu widać parę mężczyzn, którzy przekazują sobie – z ust do ust – jedno z czekoladowych jajek Creme Egg. Niektórzy widzowie poczuli się jednak dotknięci takim widokiem, uznając, że podobny widok jest niestosowny w spocie produktu przeznaczonego m.in. dla dzieci.
Przeczytaj także: Dzieciobójczyni z Lublina. Zapadł wyrok, który budzi kontrowersje
Niezadowoleni internauci domagają się poprawienia spotu. W tym celu zainicjowali specjalną petycję, którą podpisało już około 25 tysięcy osób. Na Twitterze pojawiły się również posty osób deklarujących, że przestaną kupować produkty Cadbury.
Nie wierzę, że przedstawiłbyś tak parę heteroseksualną – wyrażał oburzenie na Twitterze jeden z, jak się podpisał, "byłych klientów.
Przeczytaj także: "Nie wchodź". Tragedia tancerki. Miała 27 lat
Ostatecznie rzecznik Cadbury zdecydował się na ustosunkowanie do krytyki. Oświadczenie zostało opublikowane na Twitterze. W tekście podkreślono, firma zawsze wspierała postęp, a "pocałunek" dwóch panów został ukazany w taki sposób, jak miałoby to miejsce w przypadku kobiety i mężczyzny.
Zawsze byliśmy postępową marką, która szerzyła komunikaty o integracji, czy to przez nasze produkty, czy kampanie. "Prawie pocałunek" pary dzielącej się Creme Egg został ujęty w reklamie w takim samym świetle jak każdej innej – czytamy w oświadczeniu Cadbury na Twitterze.