NFZ chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą. - Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Czytaj także: Awantura na wigilii pracowników TVP. "Polała się krew"
Ankieterzy NFZ mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00. Badanie jest anonimowe, a ankieter zada kilka pytań.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ankieterzy zapytają Polaków o:
- sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę
- zachowanie i postawy pracowników rejestracji
- zaangażowanie lekarza
- stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi
- prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości.
Każdy z tych obszarów możesz ocenić w skali od 0 do 10.
Narodowy Fundusz Zdrowia zapewnia, że ankieterzy nie znają naszego imienia, nazwiska ani numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych korzystałeś.
W trakcie rozmowy nie podawaj żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystałeś. To kluczowe dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko pięć pytań, zawsze uprzedzą, że dzwonią w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie potrzebują innych danych, niż te, do których otrzymali dostęp - podkreśla NFZ.