Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
11°
Bartłomiej Nowak
Bartłomiej Nowak | 
aktualizacja 

"Były płacz i krzyki". Na lotnisku dowiedzieli się, że nie lecą

764

Do kuriozalnej sytuacji doszło na lotnisku Kraków Balice. Pasażerowie piątkowego lotu FR 83 do Rzymu - godzinę przed odlotem - zostali powiadomieni o opóźnieniu samolotu linii Ryanair. Ostatecznie jednak lot odwołano. - Czekaliśmy w kilkaset osób ponad godzinę - opowiada jeden z pasażerów w rozmowie z o2.pl.

"Były płacz i krzyki". Na lotnisku dowiedzieli się, że nie lecą
Przeżyli koszmar na lotnisku w Krakowie. "Potraktowano nas jak wrogów" (Getty Images, Materiały nadesłane)

Pan Paweł razem z grupą przyjaciół postanowił spędzić weekend w Rzymie. Nie wiedzieli, że ich wycieczka skończy się wielkim rozczarowaniem.

Lotu FR 83 do końca życia nie zapomnę. To miał być fantastyczny weekend. Wylot w piątek 12 lipca o godz. 19, powrót w niedzielę 14 lipca o godz. 14.30. Wymarzona okazja – wspomina pan Paweł.

Pasażer lotu do Rzymu opisuje, co działo się na lotnisku. Wszyscy pasażerowie byli już po odprawie i kontroli bezpieczeństwa. Grupowali się przy bramce numer 1. Stamtąd mieli wejść do samolotu i lecieć do stolicy Włoch. Wtedy otrzymali wiadomość mailową oraz w aplikacji Ryanair, że samolot będzie opóźniony.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Odkrycie na dnie Bałtyku. Zagadka rozwiązana po 84 latach
Zrobiło się nerwowo. Po kilkunastu minutach na tablicy odlotów pojawił się napis, że lot jest odwołany. Nie było żadnej informacji, komunikatu. Mieliśmy podany numer bramki do odlotu - numer 1. Wtedy ten numer lotu zniknął, a pojawiły się reklamy - wspomina pasażer.

Pan Paweł zaznacza, że nikt ich o niczym nie poinformował. Pasażerowie sami dopytali pracowników Ryanair, którzy stali przy innej bramce, co z ich lotem. Otrzymali informacje, żeby się nie denerwować i czekać.

Lot Ryanair FR 83 z 12 lipca br. z Krakowa do Rzymu  został odwołany
Lot Ryanair FR 83 z 12 lipca br. z Krakowa do Rzymu został odwołany (Flight Radar)
W strefie bezcłowej nie było nikogo, kto by nam pomógł. Czekaliśmy w kilkaset osób ponad godzinę. W pewnym momencie otrzymaliśmy czarno-białe kserówki z informacją, jak możemy przebukować sobie sami lot na inny, a także jak możemy złożyć podanie o zwrócenie kosztów przelotu. Żadnego przepraszam, żadnej deklaracji z pomocą z noclegiem. Nic - opisuje sytuację Czytelnik.

Czarno-biała kartka zawierała zdjęcie przykładowo odwołanego lotu. Dalej była informacja, że można próbować przebookować lot telefonicznie. Były też informacje kontaktowe i linki, co robić w razie zwrotu bagażu i roszczenia o zwrot. Na drugiej stronie były podstawowe informacje, jak za pomocą internetowego formularza można starać się o zwrot kosztów za odwołany lot.

Kartka, którą otrzymał pan Paweł od pracowników Ryanair
Kartka, którą otrzymał pan Paweł od pracowników Ryanair (Nadesłane)

Sytuacja zrobiła się nerwowa. Pan Paweł wspomina, że "były płacz i krzyki". Ludzie byli zdesperowani. Nie wiedzieli, co robić. Nie mogli odpuścić lotniska. Zostali pozostawieni sami sobie. Na lotnisku, z którego nikt nie chciał ich wypuścić. Po przepychankach udało im się wydostać na zewnątrz.

Rewers kartki, którą otrzymał pan Paweł od pracowników Ryanair
Rewers kartki, którą otrzymał pan Paweł od pracowników Ryanair (Nadesłane)
Ludzie chcieli zmienić dzień wylotu. Okazało się, że żadnych wolnych miejsc na najbliższe loty nie ma. Kazali radzić sobie samemu, a oni ewentualnie zwrócą koszt, jeżeli będziemy się o to starali. (...) Ostatecznie byliśmy na lotnisku od 17 do 22 – po pięciu godzinach takich przygód odechciało mi się wszystkiego. Wsiedliśmy do taksówki i pojechaliśmy do domu - mówi zrezygnowany pan Paweł.

Niedoszły klient Ryanaira podkreśla, że ma świadomość, że dzieją się różne przypadki losowe i loty czasami są odwoływane. Mężczyzna nie może jednak zrozumieć postawy pracowników firmy.

Tu nie chodzi o ten odwołany lot. Nie było żadnej informacji. Traktowano nas jak największych wrogów - podsumował pan Paweł.

Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z rzeczniczką prasową firmy Ryanair w Polsce, Alicją Wójcik-Gołębiowską, a także z rzeczniczką krakowskiego lotniska Balice Natalią Vince. Przedstawiciele lotniska oznajmili, że przekazywanie informacji na temat aktualnego statusu lotu leżą w gestii pracowników naziemnych przewoźnika.

"Pasażerowie zostali powiadomieni o opóźnieniu i późniejszym odwołaniu tego lotu za pośrednictwem wiadomości e-mail i PUSH odpowiednio o godzinie 17:46 (lokalnego czasu) i 18:25 (lokalnego czasu). W tym czasie zostali poinformowani o swoich opcjach, aby otrzymać pełny zwrot kosztów lub przenieść się na inny lot. Szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane przerwami w lotach, które miały miejsce w wyniku warunków pogodowych" - usłyszeliśmy w odpowiedzi od rzeczniczki Ryanair.

Rzeczniczka krakowskiego lotniska odniosła się natomiast do opisanej przez pana Pawła sytuacji, w której nie udzielono mu wystarczających informacji o tym, co robić i w jaki sposób opuścić lotnisko.

W przypadku odwołanych lotów, jeśli wyjścia nie są połączone z korytarzem przylotowym, konieczne jest przeprowadzenie pasażerów przez przestrzeń przy wyjściach ze strefy odlotów. [...] Zadanie to wykonuje agent obsługi naziemnej, czyli przedstawiciel przewoźnika - wyjaśniono.

Dodano, że informacje na temat przysługujących pasażerom praw są umieszczane przy stanowisku odprawy i w ogólnodostępnej części terminalu. Sytuacja, do której doszło w piątek - według zapewnień - ma być wyjaśniana przez obie strony.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Czesi są przekonani. Władze: "To największa taka katastrofa ekologiczna na świecie"
Podciął gardło kukle z podobizną abp.Jędraszewskiego. W kwietniu usłyszy wyrok
Przedszkolaki napisały list do króla Karola i otrzymały odpowiedź! "Byłem wzruszony"
Sekretarz obrony USA zrobił tatuaż. Amerykańscy muzułmanie oburzeni
Dostał od ucznia kopertę. Ksiądz nie kryje radości. Pokazał nagranie
Zaginęła Lena Scharfenberg. 13-latka sama wyszła z domu
"Brak mi już sił". Okradli ją w dniu urodzin. W aucie była cenna rzecz
Rosyjskie ataki na infrastrukturę gazową Ukrainy. Naftohaz pod ostrzałem
Też to widzisz? Leśnicy pokazali zdjęcie kory drzewa
Trzęsienie ziemi w Bangkoku. Polscy podróżnicy ewakuowani
Thomas Thurnbichler przestaje być trenerem skoczków. Znany jest następca
Viktor Orban krytykuje unijną strategię gotowości. Zarzuca eskalację
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić