Maile dot. wywiadu z prezydentem Andrzejem Dudą miały być wymienione w marcu 2020 roku, a więc w gorącym okresie kampanii przedwyborczej.
Wojtek - czy mógłbyś dać mi jakiegoś sprytnego dziennikarza, aby przeprowadził bardzo pilnie wywiad z panem prezydentem ws. funduszu [Funduszu Medycznego - przyp. red.]? Narracja jest gotowa, tylko trzeba to ładnie ująć i poprzecinać pytaniami - można przeczytać w korespondencji, której autorem miał być premier.
W dalszej części wiadomości premier Mateusz Morawiecki miał zaznaczyć, że prezydent powie o "kilku bardzo ważnych sprawach jednocześnie, w tym także o funduszu". Ponadto pojawiła się propozycja, że premier może odpowiedzieć na kilka pytań "doprecyzowujących".
Adresatem maila rzekomo był prezes Polskiej Agencji Prasowej Wojciech Surmacz. Miał w mgnieniu oka odpowiedzieć premierowi Morawieckiemu.
Działamy. Pytania są już gotowe, pójdą do Błażeja Spychalskiego, a ja je wysyłam właśnie do Mariusza Chłopika. Myślę, że na jutro rano - żeby nie przegrzać - rozmowa z tobą. I to już sobie zrobimy na spokojnie - czytamy w odpowiedzi.
Andrzej Duda o Funduszu Medycznym
Tego dnia wieczorem Polska Agencja Prasowa opublikowała wywiad z prezydentem. Andrzej Duda miał w nim stwierdzić, że stworzony z jego inicjatywy Fundusz Medyczny to dodatkowe 2,7 mld zł rocznie.
W sumie państwo polskie przeznaczy na zdrowie Polaków niemal 107 mld zł rocznie - powiedział.
Czytaj także: Problemy człowieka Ziobry. "Ujawnili nagrania"
W wywiadzie, który ukazał się 7 marca 2020 roku, prezydent sprecyzował, na co zostaną wydane środki z Funduszu Medycznego.
Chcemy dotrzeć ze środkami tam, gdzie są one najbardziej potrzebne i do tych, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują. Przede wszystkim będzie to wsparcie dla dzieci dotkniętych chorobami onkologicznymi i chorobami rzadkimi. Często są to choroby, które wymagają skorzystania z technologii medycznych jeszcze niedostępnych w Polsce. Zamierzamy to zmienić - podkreślał.
Czytaj także: Rzeczniczka Ziobry ma nową pracę. "To są żarty?"
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.