Coraz więcej osób korzysta ze sklepów internetowych oraz portali aukcyjnych. Jest to wykorzystywane przez oszustów, którzy nie przebierają w środkach, bazując przede wszystkim na naiwności i nieświadomości przeciętnego użytkownika Internetu.
Do wysokomazowieckich policjantów zgłosiła się mieszkanka powiatu i poinformowała o oszustwie podczas zakupu w internecie. 25-latka na jednym z portali społecznościowych zainteresowała się ofertą sprzedaży popularnego urządzenia wielofunkcyjnego do gotowania.
Czytaj także: Tak źle nie było od 26 lat. Oto co się dzieje w sklepach
Podczas rozmowy ze sprzedającą, ustaliła cenę urządzenia oraz warunki zakupu. Kobieta według podanej instrukcji przez oszustkę weszła w przesłany link, a następnie wygenerowała kod BLIK i przesłała 3 tysiące złotych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kobieta szybko nabrała podejrzeń
Sprzedająca zapewniała, że wyśle towar jak tylko otrzyma pieniądze. Jeszcze tego samego dnia, 25-latka nabrała podejrzeń, że może to być oszustwo.
Dokładnie przyjrzała się otrzymanemu linkowi i wtedy zobaczyła, że różni się on od innych dodatkowymi znakami. Kobieta zwróciła na to uwagę rzekomej sprzedającej, a ta ją zablokowała. Do tej chwili mieszkanka powiatu nie otrzymała urządzenia, ani zwrotu pieniędzy - relacjonuje policja
Policjanci apelują do mieszkańców o zachowanie ostrożności i rozsądku podczas zakupów w internecie. Warto dokładnie sprawdzać sprzedającego, a także towar, który nas interesuje.
Szczególnie weryfikujmy niezwykle atrakcyjne oferty sprzedaży. Może się okazać, że mocno zaniżona cena to tylko przykrywka, a transakcja jest oszustwem - apelują policjanci.