Ten dramat poruszył tysiące polskich serc. 29 czerwca 2023 roku media obiegła wiadomość o dwóch osobach, jakie znalazły się w wodzie, na samym środku Morza Bałtyckiego. Pomimo akcji ratunkowej kobieta i chłopczyk zmarli. Sprawą zajęła się policja i prokuratura (polska i szwedzka). Ustalali, jak do tego doszło.
Wiadomo, że 7-latek był niepełnosprawny. Miał spektrum autyzmu. Świadkowie z promu mówili już po zdarzeniu "Faktowi", że widzieli Paulinę z chłopcem na chwilę przed tragedią. Dziecko siedziało nieruchomo w wózku. Kobieta zaś sprawiała wrażenie mocno przybitej.
W wyniku podjętych czynności przez Prokuraturę Okręgową w Gdańsku w sprawie dotyczącej śmierci dwojga polskich obywateli śledztwo prowadzone jest w sprawie zabójstwa dziecka i targnięcia się na życie przez matkę - podała dla tabloidu prok. Grażyna Wawryniuk, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Koszmar na promie StenaLine. Nowe wiadomości od śledczych
Na początku sierpnia przeprowadzono sekcję zwłok Pauliny i Lecha. Wnioski z niej wciąż są nieznane.
Teraz pojawiły się nowe informacje w temacie. Śledczy czekają na opinię końcową biegłych. Jednak jak ustalił "Fakt", prawdopodobnie nigdy nie poznamy dokładnych okoliczności śmierci 36-letniej matki i jej synka.
Nawet, gdy będziemy dysponowali już wynikami sekcji zwłok, to prokuratura ich nie przekaże opinii publicznej, taka jest wola rodziny i zostanie ona uszanowana - powiedział teraz w rozmowie z "Faktem" prok. Mariusz Duszyński.
"Mogę tylko powiedzieć, że cały czas tłumaczona jest dokumentacja, którą otrzymaliśmy ze Szwecji. Czekamy na wyniki sekcji. Nic dynamicznego w tej sprawie się teraz nie dzieje. Postępowanie jest w toku. Nie została wydana decyzja końcowa" - skwitował śledczy.
Czytaj więcej: Pokazała paragon z restauracji w Kościelisku. "Masakra"
Gdzie szukać pomocy? Jeśli znajdujesz się w trudnej sytuacji i chcesz porozmawiać z psychologiem, listę miejsc, w których możesz szukać pomocy, znajdziesz TUTAJ.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.