Nadchodzą zmiany w przepisach dotyczących hulajnóg elektrycznych. Ustawodawca chce zadbać przede wszystkim o bezpieczeństwo pieszych. Kierujący hulajnogą będzie mógł jechać z prędkością 8 km/h po chodniku, 20 km/h po ulicy oraz 25 km/h po ścieżce rowerowej. Oznacza to koniec szybkiej jazdy wśród spacerujących.
Nowa ustawa wprowadzi pojęcie urządzenia transportu osobistego (UTO). Chodzi o elektryczne rowery i skutery, małe samochody elektryczne, e-hulajnogi i segwaye. Pojazdy te mogę mieć szerokość nieprzekraczającą w ruchu 0,9 m i długość nieprzekraczającą 1,25 m. Ponadto może znajdować się na nim tylko kierujący. Urządzenie musi być wyposażone w napęd elektryczny oraz oświetlenie, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h (z wyjątkiem wózków inwalidzkich).
Surowe konsekwencje
Stan techniczny nieodpowiadający opisanym wymaganiom będzie karany. Kierującemu będzie grozić nawet 5 tysięcy złotych grzywny. Ma on też zachować szczególną ostrożność na chodniku oraz będzie musiał ustępować pierwszeństwo pieszym. Nie wiadomo jeszcze, kiedy zmiany wejdą w życie.
Przeczytaj także: Tatry mówią "nie" elektrycznym hulajnogom. "To zbyt niebezpieczne"
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.