Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

FlixBus zostawił pasażerkę na parkingu. "Kierowcy nie mają obowiązku"

24

Starsza kobieta podróżowała FlixBusem na trasie Warszawa-Wrocław. W trakcie postoju wyszła do toalety. Gdy wróciła autobus już odjechał. Kobieta została sama na parkingu. "Kierowcy nie mają obowiązku liczenia pasażerów" - tłumaczy przedstawicielka firmy FlixBus "Gazecie Wyborczej".

FlixBus zostawił pasażerkę na parkingu. "Kierowcy nie mają obowiązku"
FlixBus zostawił pasażerkę na parkingu. "Kierowcy nie mają obowiązku liczenia". (Facebook)

Sprawę nagłośniła "Gazeta Wyborcza". - Moja mama została zostawiona w toalecie na postoju! Autobus zatrąbił i od razu zamknął drzwi i odjechał. Poinformowano mnie, że FlixBus nie bierze za to żadnej odpowiedzialności - relacjonuje pani Monika.

Kobieta podróżowała z Warszawy do Wrocławia w czwartek 7 marca. Niedaleko Łodzi kierowca autobusu zatrzymał się na postój. Mam pani Moniki skorzystała wówczas z toalety. Gdy z niej wyszła autobus zdążył już odjechać. Kobieta została na parkingu. Po chwili zadzwoniła do córki.

- Mama nie umie określić lokalizacji w Google Maps. Sytuacja ją przeraziła - opowiada pani Monika w rozmowie z "GW".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Lubuskie. Woził dzieci do szkoły busem bez przeglądu

Córka kobiety natychmiast skontaktowała się z biurem obsługi klienta firmy FlixbBus. - Usłyszałam, że nie mają kontaktu z kierowcą, bo prowadzi i nie można do niego dzwonić. Nie pomogli mi też zidentyfikować przystanku, na którym została mama. Wysłali tylko formularz, w którym miałam opisać zdarzenie. Rozumiem, że FlixBus ma procedury i nie jest łatwo zawrócić autobus. Ale nie zaproponowano nam żadnej pomocy, na przykład zabrania mamy innym kursem, nawet za kilka godzin - podkreśla kobieta.

FlixBus zgodził się jedynie, by rzeczy pozostawione w autobusie odebrał ktoś we Wrocławiu.

Tak sprawę komentuje FlixBus

"Gazeta Wyborcza" zwróciła się do firmy FlixBus o komentarz w tej sprawie. - Model działania FlixBusa opiera się na zasadach zbliżonych do systemu kolejowego. Oznacza to, że autobusy operują według ustalonego rozkładu, a kierowcy ściśle przestrzegają wyznaczonych czasów przerw oraz tras - tłumaczy "GW" Julia Grzegorczyk z działu PR i komunikacji firmy FlixBus.

Grzegorczyk dodaje, że "przerwy są wyraźnie ogłaszane, wraz z planowanym czasem postoju, a ich długość jest przestrzegana, aby zminimalizować lub całkowicie wykluczyć opóźnienia na trasie".

- Pragniemy pokreślić, że FlixBus nie działa na zasadach autobusu czarterowego. Kierowcy nie mają obowiązku liczenia pasażerów, zwłaszcza, że podróżni, jako osoby dorosłe, mogą zdecydować się na opuszczenie autobusu na dowolnym przystanku lub postoju, nawet jeśli ich bilet obejmuje dłuższą trasę - wyjaśnia przedstawicielka firmy FlixBus.
Autor: ESO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Mieszkają w Polsce, a pracują w Niemczech. Opowiedzieli o zarobkach
Starych samochodów nie będzie można naprawić? Komisja Europejska wyjaśnia
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić