Prowadzenie kampanii wyborczej w obecnych czasach wydaje się zdecydowanie bardziej skomplikowane niż jeszcze kilkanaście lat temu. Politycy mają do dyspozycji wiele kanałów komunikacyjnych, dzięki którym mogą dotrzeć do rozmaitych grup osób. Jedni stawiają na nowoczesne rozwiązania, a inni na te tradycyjne.
Niewątpliwie jednym z najnowszych narzędzi do komunikacji z wyborcami jest TikTok - platforma, z której korzystają przede wszystkim najmłodsze osoby uprawnione do głosowania oraz nastolatkowie. Coraz częściej nagrania wideo zamieszczają tam politycy. Swoje konta posiadają przedstawiciele różnych opcji politycznych jak np. Robert Biedroń z Lewicy, czy Piotr Wawrzyk z PiS.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Donald Tusk na TikToku
Jednym z polityków, który prężnie działa na TikToku jest Donald Tusk. Uwagę na ten fakt zwrócił Jakub Szymczuk. Fotograf prezydenta RP odniósł się na Twitterze do nagrania wideo, na którym były premier układał na specjalnej ścianie napis z klocków LEGO. Według opisu filmiku scena została nagrana przed spotkaniem z wyborcami.
Opublikowane przez Tuska wideo wpisywało się w stylistykę TikToka. Klip trwał zaledwie 10 sekund i podłożono pod niego dobrze znany wszystkim użytkownikom aplikacji podkład muzyczny.
Jakub Szymczuk zwrócił uwagę, że z pozoru infantylny format może pomóc politykowi zdobyć młodych wyborców. Zdaniem fotografa prezydenta RP Donald Tusk będzie jednym z nielicznych z działających w przeszłości polityków, który zapewni sobie rozpoznawalność wśród młodszego pokolenia.
Donald Tusk będzie jednym z niewielu jakkolwiek kojarzonych ze "starych" polityków przez młodzież, która emocje wyborcze buduje (niestety) na tiktoku. To nie jest przekaz do nas ;) Pod rozwagę - napisał Szymczuk.