Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Anna Wajs-Wiejacka
Anna Wajs-Wiejacka | 
aktualizacja 

Horrendalna kara dla CANAL+. Musi zwrócić pieniądze swoim klientom

0

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył gigantyczną karę na CANAL+. Nadawca nie tylko będzie musiał zapłacić orzeczone 46 mln zł, ale także zwrócić środki części swoich abonentów.

Horrendalna kara dla CANAL+. Musi zwrócić pieniądze swoim klientom
Pilot (Pixabay, Alehandra13)

Kara nałożona na CANAL+ przez Prezesa UOKiK przekracza 46,5 mln zł i jest ona pokłosiem "naruszenia zbiorowych interesów konsumentów". Kara finansowa to nie jedyna sankcja nałożona na nadawcę. Ma on zwrócić środki pokrzywdzonym klientom, którym w trakcie rozmowy telefonicznej sugerowano, że otrzymają darmowy prezent. W rzeczywistości dochodziło do "podpisania równoległej umowy" i konieczności zapłacenia za usługę. O budzących zastrzeżenia praktykach UOKiK został powiadomiony przez samych klientów operatora.

Konsultanci CANAL+ dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko "przynętą" do zawarcia nowej umowy długoterminowej. Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy - można przeczytać w wydanym przez urząd komunikacie.

Badający sprawę kontrolerzy przesłuchali kilkaset sprzedażowych rozmów telefonicznych. Jasno pokazywały, że klienci nie mieli świadomości zawierania nowej umowy. Większość z nich dowiedziała się o konieczności zapłaty za prezent w postaci nowego dekodera, czy rozszerzonego pakietu kanałów, przy wystawieniu faktury.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Reklamodawcy zapłacą, choć nie chcą emisji reklam? "To kompromituje TV Republika"

Kto może liczyć na zwrot kosztów ze strony Canal+?

Na zwrot kosztów mogliby liczyć ci klienci, których umowy zostały zawarte drogą sprzedaży telefonicznej między 10 października 2019 roku a 23 kwietnia 2022 roku. Warunkiem koniecznym jest również fakt zawarcia umowy w ramach akcji promocyjnej. W przypadku pokrzywdzonych, którzy zdecydowali się rozwiązać ją przed wskazanym terminem, po uprawomocnieniu się decyzji, mają otrzymać zwrot kosztów naliczonego roszczenia. W przypadku osób, które skorzystały z prawa do reklamacji, należeć będzie się im zwrot opłat wniesionych za korzystanie ze wspomnianych usług.

Decyzja o nałożeniu kary na CANAL+ nie jest prawomocna i nadawca może się od niej odwołać. Jak podkreślił w oświadczeniu dla "Strefy Biznesu" Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy CANAL+ Polska, firma nie zgadza się z wydaną przez UOKiK decyzją i zamierza się od niej odwołać. Jednocześnie wskazał, że faktycznie dochodziło do nieprawidłowości, choć miały one charakter "jednostkowi", a odpowiedzialni byli za nie "partnerzy zewnętrzni" sprzedający usługi nadawcy. Kaniowski zapewnił, że skala reklamacji nie była duża i każda była rozpatrywana na korzyść klienta.

Trwa ładowanie wpisu:twitter
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nietypowy widok w lesie. "Natura potrafi zaskakiwać"
Dwie rosyjskie rafinerie bez ropy? Skuteczny atak Ukrainy
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Auto utknęło na środku
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Pierwsze takie nagranie przelotu Falcona 9. "Potrafi nieźle huknąć"
"Klucz do skutecznej obrony". Mówi, co powinna robić Polska
Nagi mężczyzna w masce zaczepia kobiety. "Wyglądał jak obłąkany"
Rosjanin błagał o litość. Pokazali nagranie w sieci
Wyniki Lotto 21.02.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nie żyje dwóch młodych strażaków. To kolejna tragedia w regionie
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić