Media społecznościowe - co to?
W czasach, gdy za pośrednictwem Internetu można dziś zrobić właściwie wszystko, trudno nie docenić jak ważne to medium. Coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna korzystać z możliwości, jakie daje Internet i to nie tylko w aspekcie prowadzenia sklepu online. Jak jeszcze lepiej prowadzić biznes w Internecie?
Odpowiedź jest prosta: korzystając z potencjału mediów społecznościowych. Jednak ta ogromna przestrzeń ma swoje zasady i prawa, które należy umiejętnie stosować, by rosnąć w siłę.
Media społecznościowe - definicja
Chcąc w pełni wykorzystać siłę, jaką oferują media społecznościowe, należy dobrze rozeznać się w skutecznych strategiach. Tylko one pomogą dotrzeć do potencjalnych klientów i stworzyć atrakcyjny wizerunek własnej działalności.
Czytaj więcej: Ekologiczne sposoby na uprawę własnych warzyw i owoców
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Media społecznościowe (z ang. social media) to termin, który każdemu obił się o uszy. Jest popularny szczególnie wśród młodych ludzi, a także właścicieli firm, którzy coraz częściej korzystają z ich potencjału. Jednak zacznijmy od początku, czyli definicji terminu "media społecznościowe", który po raz pierwszy pojawił się około 2005 roku.
Media społecznościowe to media, z których można korzystać za pomocą Internetu - na komputerach, telefonach komórkowych i tabletach. Za pośrednictwem mediów społecznościowych można dzielić się informacjami, a także komunikować się z innymi użytkownikami.
Czytaj także: Jak poprosić o podwyżkę?
Czym są media społecznościowe? Charakterystyczne cechy
Najbardziej charakterystyczną cechą mediów społecznościowych jest interaktywność - w social mediach użytkownicy wchodzą w interakcję między sobą i mogą odnosić się do udostępnionych przez kogoś treści, komentując je czy "lajkując".
Istotna jest komunikacja, prowadzona w dwie strony - użytkownicy są zarazem twórcami poszczególnych treści (tekstów, filmów, zdjęć, dźwięków…), jak i ich odbiorcami.
Komunikacja między użytkownikami może odbywać się na żywo bez braku ograniczeń czasowych, 24 na dobę. Warto jeszcze wspomnieć, że publikowane w tych mediach treści nie przechodzą żadnej korekty czy redakcji - ludzie piszą jak chcą i o czym chcą.
Czytaj również: Wysoka wrażliwość - co to jest? Kim są osoby wysoko wrażliwe?
Najpopularniejsze media społecznościowe
Najpopularniejsze media społecznościowe to Facebook, o którym słyszał niemal każdy, choć oczywiście nie każdy ma tam założone konto. Równie popularny jest Instagram, który jest mocno powiązany ze swoim poprzednikiem.
Na Instagramie można publikować zdjęcia i krótkie filmiki, na Facebooku oprócz udostępniania treści i zdjęć można tworzyć grupy, wydarzenia, komunikować się, oraz tworzyć dedykowane działania reklamowe.
Innymi popularnymi mediami są YouTube (oglądanie i udostępnianie wideo), Twitter (serwis społecznościowy, który umożliwia mikroblogowanie), LinkedIn (sieć społecznościowa dla pracowników i pracodawców), Pinterest (udostępnia treści wizualne i graficzne), Reddit (udostępnia możliwość odbioru istotnych wiadomości, filmików i informacji) , Tumblr (działa na zasadzie mikrobloga, użytkownicy publikują tam wpisy - teksty, obrazki, plik dźwiękowe, wideo), Snapchat (mobilna aplikacja, która służy do wysyłania znikających wiadomości do poszczególnych użytkowników lub umieszczania ich w sekcji Stories), Flickr (serwis społecznościowy stworzony przez Yahoo!), SoundCloud (sieć społecznościowa dla muzyków), Tinder (aplikacja randkowa), WhatsApp (komunikacja - połączenia głosowe i wideo), Slack (sieć społecznościowa dla pracowników) czy Peach, która daje możliwość udostępniania postów ze zdjęciami, filmami, gifami i linkami.
Czytaj też: Jak prawidłowo aplikować krem z filtrem?
Media społecznościowe w biznesie
Media społecznościowe w biznesie to temat, z którym powinien zapoznać się każdy właściciel firmy. Możliwości, jakie dają takie media są ogromne i bardzo pomagają w rozwoju biznesu.
Wśród największych korzyści wymienia się lepsze dotarcie do klientów, łatwiej jest nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami. Można także zebrać informacje na temat prowadzonej działalności - dowiedzieć się co inni myślą o Twojej firmie.
To również doskonałe miejsce na reklamy, informowanie o promocjach i działaniach promocyjnych, takich jak konkursy czy rabaty. Dobrze zaplanowane i prowadzone działania w social mediach wpływają na zwiększanie wiedzy i świadomości o marce, podniesienie wyników sprzedażowych i budowanie lepszych relacji z klientami.
Czytaj więcej: Ubezpieczenie na życie
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.