Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Jemy go coraz więcej. Słoik znajdziesz w każdym domu

Spożycie miodu w Polsce wzrosło do 1 kg na osobę w 2023 r. Zimą popyt na miód jest o 78,5 proc. wyższy niż latem - donosi Polska Izba Miodu. W naszym kraju wyprodukowano prawie 28 tys. ton tego produktu, a drugie tyle sprowadzono, głównie z Chin i Ukrainy.

Jemy go coraz więcej. Słoik znajdziesz w każdym domu
Miodu jemy coraz więcej. (Canva)

W 2023 r. Polacy spożywali średnio kilogram miodu na osobę, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu tym produktem. Polska Izba Miodu podkreśla, że zimą popyt na miód wzrasta o 78,5 proc. w porównaniu do lata. W grudniu aż 59 proc. konsumentów umieszcza miód na swoich listach zakupowych, podczas gdy w sierpniu zainteresowanie spada o blisko 80 proc - donosi Polska Agencja Prasowa.

W 2023 r. w Polsce wyprodukowano prawie 28 tys. ton miodu, co stanowi wzrost o ponad 14 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Mimo to, krajowa produkcja nie zaspokoiła pełnego zapotrzebowania rynku, co zmusiło Polskę do importu ponad 25 tysięcy ton miodu, głównie z Ukrainy i Chin.

Produkty dostępne w polskich sklepach, zarówno krajowe, jak i importowane, muszą spełniać surowe normy jakościowe. Ich skład jest dokładnie sprawdzany - dodaje PAP.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Mentzen wyśmiał Morawieckiego. Zapytaliśmy też o tajemniczą kamerkę
Kupowanie miodu w sklepach to pewność jakości i bezpieczeństwa. Produkty dostępne w polskich sklepach są dokładnie przebadane, co daje konsumentom gwarancję zakupu zdrowego i pełnowartościowego miodu - zapewnił PAP sekretarz generalny Polskiej Izby Miodu Przemysław Rujna.

Od kwietnia 2024 r. na opakowaniach miodów wprowadzono nowe oznaczenia. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, na etykietach konieczne jest podawanie z jakiego kraju pochodzi miód, a jeżeli jest to mieszanka miodów, należy wymienić wszystkie kraje. Wcześniej używano ogólnych sformułowań, takich jak „mieszanka miodów pochodzących z UE i niepochodzących z UE”.

Badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Polskiej Izby Miodu w marcu 2024 r. wykazało, że 73 proc. kupujących zwraca uwagę na pochodzenie miodu, a 90 proc. z nich preferuje produkt z Polski. Mimo to, niemal 60 proc. konsumentów nie rezygnuje z miodów pochodzących z innych krajów.

Świadomy wybór miodu to nie tylko krok w stronę zdrowego odżywiania, ale także sposób na wsparcie odpowiedzialnych praktyk pszczelarskich i ochronę naturalnego środowiska - cytuje Polska Agencja Prasowa Rujnę.
Autor: MTK
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Lewis Hamilton z własną figurką. Tak uczcili kibice jego angaż w Ferrari
Tragiczny wypadek w kopalni. Zmarł jeden z górników
Wzruszająca studniówka w Olkuszu. Ten gest przejdzie do historii
Aryna Sabalenka w finale Australian Open. Zagra z Igą Świątek?
Niemieckie baterie Patriot będą ochraniać hub logistyczny w Rzeszowie
Polscy badacze mają centrum logistyczne na Arktyce. "70 lat doświadczeń"
Ksiądz z Dąbrowy Górniczej przeniesiony do stanu świeckiego
Ścieżka do toalety za 650 tys. zł. Taki widok w Warszawie
Był szefem restauracji fast food. Otrzymał nominację od Trumpa
Trzaskowski mówi językiem Konfederacji? Ostre komentarze polityków
Spadek wydatków NFZ za granicą. "Zasługa zmian w polskim systemie"
Pozytywne emocje i wysokie koszty. Masz psa? Te wyniki badań są dla ciebie
KOMENTARZE WYŁĄCZONE
Sekcja komentarzy coraz częściej staje się celem farm trolli i polem do dezinformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się wyłączyć możliwość komentowania pod tym artykułem.
Redakcja o2.pl
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić