Malwina Witkowska
Malwina Witkowska| 

Katastrofa w Brazylii. Pracownik Voepass ujawnia przerażające fakty

24

W piątek w Brazylii miała miejsce straszliwa katastrofa lotnicza, w której zginęły 62 osoby. Pracownik linii lotniczych Voepass ujawnił tymczasem na łamach brazylijskich mediów niedawne incydenty z udziałem samolotów tej linii. Firma odwołała loty do sierpnia, powołując się na "nieprzewidziane okoliczności operacyjne".

Katastrofa w Brazylii. Pracownik Voepass ujawnia przerażające fakty
W wypadku lotniczym w Brazylii zginęły 62 osoby. Teraz na jaw wychodzą nowe fakty (X)

W weekend linie lotnicze Voepass odwołały wszystkie loty na trasie Fortaleza-Fernando de Noronha-Natal do 31 sierpnia. Decyzję tę podjęto w związku z "koniecznością operacyjną" po wypadku, który miał miejsce w piątek 9 sierpnia.

W wyniku tragedii zginęły 62 osoby. Samolot ATR-72 leciał z Cascavel w stanie Paraná na lotnisko w São Paulo w Brazylii. Nagle, z niewyjaśnionych jeszcze przyczyn, zaczął spadać i rozbił się w miejscowości Vinhedo. Na pokładzie znajdowało się 58 pasażerów oraz czworo członków załogi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Założył linie lotnicze. Czasem sam siada za sterami samolotów

Teraz na jaw wyszły nowe, niepokojące informacje dotyczące innego samolotu linii Voepass. Turbośmigłowy ATR-42 obsługujący trasę, na której miał miejsce wypadek, okazał się mieć szereg problemów technicznych, które już wcześniej budziły obawy załogi.

Katastrofa w Brazylii. Incydenty z samolotami Voepass

Jak się okazało, w lutym członek załogi złożył skargę do swojego przełożonego, zgłaszając kilka usterek w samolocie. Jedną z nich było rozdarcie w systemie ochrony przed zamarzaniem skrzydła, co według niego, mogło być jedną z przyczyn utraty siły nośnej przez ATR-72, który uległ katastrofie - donosi brazylijski portal "O Globo".

Ponadto w skardze wskazano, że samolot wykonywał niepokojące manewry, takie jak objazdy i zakręty podczas lotu. Do skargi dołączono zdjęcia, które ukazywały dwa rozdarcia w systemie odladzania skrzydeł.

Warto podkreślić, że jeśli system ten nie działa prawidłowo, loty są wstrzymywane. Jednak to nie był jedyny problem. Członek załogi zauważył, że samolot miał uszkodzony jeden z czterech hamulców, a w drzwiach była szczelina, przez którą można było wsunąć rękę.

Wady w samolotach linii Voepass

Według doniesień od członków załogi oraz byłych pracowników Voepass brazylijska Krajowa Agencja Lotnictwa Cywilnego (ANAC) zakazała lotów samolotu ATR-42 w maju.

ANAC potwierdziła, że samolot linii Voepass został wycofany z eksploatacji w celu przeprowadzenia kontroli elementów bezpieczeństwa. Jak dotąd, linie lotnicze Voepass nie odniosły się do problemów związanych z tym samolotem, ograniczając się jedynie do krótkiego oświadczenia w sprawie odwołania lotów.

Trwa ładowanie wpisu:twitter
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić