Choć minęły już dwa miesiące od rozpoczęcia nowego roku szkolnego, wiele placówek wciąż ratuje się łatając dziury w etatach nauczycieli przedmiotowych czy szkolnych psychologów.
Media, reklama, zakupy - Twoja opinia jest dla nas ważna. Wypełnij ankietę i wypowiedz się już dziś.
Jak podają w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" twórcy serwisu Dealerzy Wiedzy: "Na koniec października w kuratoryjnych bankach ofert pracy jest ok. 8,3 tys. wakatów. Pod koniec września było ich 8,7".
Aż 5,5 tys. to nowe oferty, które pojawiły się w ciągu tego miesiąca - podkreśla na łamach GW Robert Górniak, wicedyrektor szkoły z Sosnowca i twórca serwisu Dealerzy Wiedzy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oprócz etatów dla nauczycieli słabym zainteresowaniem cieszą się także posady dyrektorskie. Wszystko przez to, że stanowiska te zamiast z decyzyjnością czy prestiżem w szkole kierowanej przez ministra Czarnka obarczone są szeregiem odpowiedzialności.
Jesteśmy fachowcami nie tylko od prawa oświatowego, ale też budowlanego, kodeksu karnego małoletnich, funduszy specjalnych -skarży się dziennikarzom "GW" jedna z dyrektorek.
Przyczyny takiej sytuacji jasno określa Marek Pleśniar, dyrektor biura Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, który w rozmowie z GW wprost pyta: a co działo się przez dwa ostatnie lata w oświacie?
I dodaje, że dyrektorzy nie podobali się władzy i z góry dawano im znać, że nie wygrają, albo przegrywali w konkursach.
Znam osobiście takich, którzy w ogóle do konkursu nie przystąpili, bo wiedzieli, że nie ma po co - tłumaczy.
Marek Wójcik, pełnomocnik zarządu Związku Miast Polskich jako osobę współodpowiedzialną za ten stan w polskiej edukacji wskazuje ministra Czarnka.
"Jak dyrektor miał walczyć o dobro swoich uczniów i uczennic, szkoły, rodziców, rozwijać szkołę, urozmaicać programy, skoro jednocześnie narażał się na posądzenie o to, że łamie przepisy prawa opartego o ideologię?" - pyta Wójcik cytowany przez gazetę.
Czytaj także: Tak żyje Przemysław Czarnek. Jego dom "ocieka luksusem"
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.