W środę brytyjskie media obiegły zdjęcia z porannego szczytu komunikacyjnego w dużych miastach. W środkach komunikacji publicznej i na przystankach znów można zobaczyć tłumy ludzi, którzy, próbując dojechać do pracy, ignorują zalecenia odległości od innych osób, a wielu z nich jeździ bez maseczek.
Jest to wynikiem decyzji Borisa Johnsona, który stwierdził, że od środy wszystkie osoby, które nie są w stanie pracować zdalnie, powinny wrócić do swoich miejsc pracy. Jednocześnie wezwał do utrzymania zalecanego dystansu 1,5 metra w trakcie dojazdów oraz noszenia maseczek.
Tłumy w londyńskim metrze
Jednak już pierwszego dnia okazało się, że Brytyjczycy masowo nie przestrzegają zasad bezpieczeństwa. Najgorszej sytuacja wygląda w zawsze zatłoczonym Londynie. Na portalach społecznościowych pojawiło się mnóstwo zdjęć z metra, pociągów i autobusów, pokazujących że zachowanie dystansu jest fikcją.
Johnson wezwał burmistrza Londynu, Sadiqa Khana, do zwiększenia ilości kursów metra oraz "przyłożenia się" do kwestii zasad bezpieczeństwa na stacjach. Choć liczba ludzi w metrze jest wciąż nieporównywalna do ścisku panującego przed pandemią, to nadal w godzinach szczytu, będzie ich znacznie więcej niż zakładają normy. Dla porównania - w warszawskim metrze, dopuszczalna liczba pasażerów to połowa miejsc siedzących w składzie pociągu.
Według serwisu Daily Mail, dyrektor stacji London Waterloo, najbardziej zatłoczonej w kraju, twierdzi, że tylko dziś poranna liczba pasażerów była prawie dwukrotnie większa niż w poniedziałek, a w przyszłym tygodniu może już osiągnąć 80 procent statystyk sprzed wybuchu epidemii.
Tłumy w londyńskim metrze w początkach pandemii koronawirusa w Europie, długo ignorowanej przez brytyjski rząd, były prawdopodobnie jednym z głównych rozsadników choroby, która na Wyspach pochłonęła już najwięcej ofiar na całym kontynencie. Brak stosowania się do środków bezpieczeństwa może szybko doprowadzić do kolejnej fali zachorowań w kraju.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.