Najnowszy raport opublikowany przez portal wirtualnemedia.pl skupia się na okresie od 1 września do 27 października 2022 roku. W tym czasie TVP Info oglądało średnio 43,67 proc. kobiet i 56,33 proc. mężczyzn. Zjawisko to jest odwrotne w porównaniu do całego rynku telewizyjnego w Polsce. Zazwyczaj to właśnie kobiety stanowią większość widzów stacji telewizyjnych. Podobne dane przedstawiono w analogicznym okresie rok wcześniej.
TVP Info to kanał niechętnie wybierany przez osoby młode. Udział widowni w grupach wiekowych 4-9, 10-11, 13-15, 16-17, 18-19, 20-24 i 25-29 wyniósł wyraźnie poniżej 1 proc. Z każdą kolejną grupą wiekową zainteresowanie treściami proponowanymi przez stację rośnie. Aż 71,32 proc. wszystkich widzów TVP Info to osoby w wieku 60+. Dla porównania, w całym rynku jest to 45,39 proc. Aż 65,29 proc. widowni stacji to emeryci.
Raport pokazał również strukturę widowni TVP Info pod względem miejsca zamieszkania. Ze statystyk wynika, że najliczniejszą grupę - aż 44,23 proc. udziału wszystkich widzów stacji - stanowią osoby zamieszkałe na wsi. Ponad 20 proc. udziału stanowią mieszkańcy miast o populacji poniżej 50 tys. osób. Najmniejszy, bo zaledwie kilkuprocentowy udział, mają osoby z miast liczących między 200 a 500 tys. mieszkańców.
Portal wirtualnemedia.pl zwraca uwagę, że rośnie liczba widzów TVP Info z wykształceniem podstawowym. To właśnie ta grupa najchętniej ogląda publiczny kanał informacyjny. Stanowią oni 46,28 proc. wszystkich widzów TVP Info, czyli o ponad 5 punktów procentowych więcej niż jeszcze przed dwoma laty. Spada za to udział widzów z wykształceniem wyższym, którzy w badanym okresie stanowili 16,30 proc. widowni stacji.
Czytaj także: Niezwykłe odkrycie na polu. Pielęgniarka będzie bogata