Pierwsze dni rejestracji na szczepienia przeciwko COVID-19 było dla Polaków niezłym wyzwaniem. Aby dostać dawkę preferowanego preparatu, chętni często jeździli do innych miast. Tak się stało również w przypadku pana Mariusza Olczaka spod Warszawy, którego historię opisuje "Fakt".
Pan Mariusz chciał zaszczepić się preparatem jednodawkowym firmy Johnson&Johnson. Zarejestrował się na wygodny dla niego termin - 7 maja. Niestety, punkt szczepień znajdował się w Łodzi, ale nie stanowiło to dla mężczyzny problemu. One zaczęły się dopiero kiedy dotarł na miejsce. Okazało się, że zamiast preparatu J&J dostanie szczepionkę Pfizera.
Czytaj także: Uczniowie zostaną podzieleni? Kryterium może być
Problem z drugą dawką
Mężczyzna został zaszczepiony preparatem Comirnaty (Pfizer&BioNTech), ale nie dostał informacji o planowanym terminie podania drugiej dawki. Po kilku tygodniach sam zadzwonił na infolinię, by się dowiedzieć, gdzie może się zaszczepić. "Wyznaczono mi termin na 31 maja w Warszawie. Konsultant o nic więcej mnie nie pytał" – opowiada Faktowi.
Pan Mariusz w warszawskim punkcie przy ul. Strumykowej otrzymał preparat J&J. W punkcie szczepień dostał zaświadczenie, że jest w pełni zaszczepiony. Jak się okazało, to nie jest koniec jego problemów, ponieważ druga dawka nie została zapisana w certyfikacie COVID, co oznacza, że według dokumentów, jest zaszczepiony tylko jedną dawką Pfizera.
Nie wpuszczono go na pokład samolotu
We wtorek pan Mariusz miał lecieć na Ukrainę. Na lotnisku w Katowicach pracownicy linii lotniczej nie wpuścili go do samolotu, bo w certyfikacie COVID jest informacja o szczepieniu tylko jedną dawką. Choć, według danych Straży Granicznej, był pokazany jako osoba w pełni zaszczepiona.
Oni nie mieli wątpliwości, że mogę opuścić kraj, linia Ryanair już tak. Pracownicy linii kazali mi wysiąść z autobusu już na płycie lotniska, tuż przed startem samolotu – opowiada pan Mariusz "Faktowi".
Czytaj także: Wariant Delta atakuje. Jak skuteczne są szczepionki?
Jeszcze na lotnisku pan Mariusz podjął interwencję. Zadzwonił na infolinię systemu szczepień, gdzie powiedziano mu, że był to ewidentny błąd łódzkiego punktu szczepień. Z kolei w Łodzi w żaden sposób nie chcieli odnieść się do sytuacji mężczyzny. "Usłyszałem tam, że mam sobie radzić sam" – opowiada pan Mariusz.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.