Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
Marcin Lewicki
Marcin Lewicki | 
aktualizacja 

Na lotnisku koczowali przez 16 godzin. Linia nie chce oddać pieniędzy

67

Pasażerowie lotu linii Enter Air domagają się odszkodowania za noc spędzoną na lotnisku we Wrocławiu. Firma najpierw twierdziła, że nagłe międzylądowanie i opóźnienia wynikały z usterki technicznej samolotu. Teraz linia zmieniła narrację, twierdząc, że "opóźnienia spowodowane były strajkami". Nie chce też wypłacić odszkodowania.

Na lotnisku koczowali przez 16 godzin. Linia nie chce oddać pieniędzy
W takich warunkach przed wylotem spały małe dzieci (Nadesłane)

Przypomnijmy, że pasażerowie linii Enter Air mieli wylecieć w niedzielę (30.06) z Warszawy do tureckiej Antalai. Zgodnie z planem samolot ruszył z Warszawy o godzinie 19:45.

Niedługo później lot nr ENT 4221 wylądował awaryjnie na lotnisku we Wrocławiu. Pasażerowie byli pozostawieni sami sobie. Spędzili noc w holu portu lotniczego, bez możliwości zakupu pożywienia. Nie mogli bowiem opuścić terenu lotniska, a tamtejsze sklepy były zamknięte.

W rozmowie z o2.pl podróżni skarżyli się, że linie lotnicze i organizujące wycieczkę biuro podróży Coral Travel nie zainteresowały się ich sprawą. Dodajmy, że biuro do czwartku (04.07) nie zabrało głosu w sprawie. Kontaktowaliśmy się z działem PR firmy, sekretariatem i wysyłaliśmy maile do różnych działów - bezskutecznie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Piloci i stewardessy na umowach B2B. "Rozwiązanie co najmniej kuriozalne"
Spaliśmy na walizkach. Dzieci płakały, że są głodne i zmęczone. Firma nie zapewniła nam jedzenia, wody, nie mieliśmy gdzie spać. Zostaliśmy pozostawieni sami sobie - mówił nam Paweł Graczyk, pasażer lotu.

Enter Air wysłało swoje oświadczenie. Firma pierwotnie stwierdziła, że "samolot musiał międzylądować we Wrocławiu ze względu na ograniczenia czasu pracy i konieczność podmiany załogi i po tej operacji zgodnie z planem kontynuować lot do Antalyi". Co więcej, samolot miał podczas lądowania ulec uszkodzeniu.

Podczas lądowania doszło do uszkodzenia hamulców, których naprawę przeprowadza słowacki operator lotu - informowali nas wtedy przedstawiciele linii lotniczych, podkreślając, że pasażerowie "mają prawo do reklamowania tego przelotu wg standardowej procedury".

Linie zmieniają narrację. Awarii już nie było?

Linie lotnicze próbują uniknąć odpowiedzialności? Tak twierdzą pasażerowie feralnego lotu ENT 4221, którzy domagają się odszkodowania. Po wypełnieniu formularzy reklamacyjnych, Enter Air poinformował turystów, że nie mają prawa do zwrotu środków za opóźnienia. Dlaczego?

Twój lot do miasta Antalaya niestety nie kwalifikuje się do odszkodowania. Na Twój lot wpłynął strajk pracowników lotniska. Wygląda na to, że Twój lot został zakłócony w wyniku strajku personelu naziemnego lotniska - przeczytali zdumieni i zdenerwowani pasażerowie.
Taką wiadomość otrzymali pasażerowie lotu linii Enter Air
Taką wiadomość otrzymali pasażerowie lotu linii Enter Air (Nadesłane)

Pasażerowie przeczytali też, że "opóźnienia wynikają z nieprzewidzianych, nadzwyczajnych okoliczności" i "linie lotnicze nie są zobowiązane do wypłacania odszkodowania". Tłumaczenie jest diametralnie inne w stosunku do oświadczenia przesłanego nam kilka dni wcześniej.

Turyści czują się oszukani. W ich opinii nie dość, że "nikt nie wyciągnął do nich ręki w czasie koczowania na lotnisku, to jeszcze teraz wszyscy umywają ręce i unikają odpowiedzialności".

Sprawdziliśmy, że rzeczywiście podczas lotu doszło do strajku na lotnisku w Antalai. Dlaczego jednak zmieniono oficjalny powód opóźnienia lotu? To pytanie pozostaje bez odpowiedzi, bo linie lotnicze do momentu publikacji tekstu nie zdecydowały się na przesłanie nam swojego stanowiska. Opublikujemy je po jego otrzymaniu.

Ekspertka: sprawa jest niejednoznaczna

Adwokat Sonia Konieczniak, która zajmuje się sprawami odszkodowań lotniczych, uważa, że "sprawa nie jest jednoznaczna". Prawniczka twierdzi, że linie lotnicze mogą próbować wykorzystać sytuację.

Tutaj sprawa jest niejednoznaczna. Przede wszystkim, jeżeli informacja o strajku była znana, samolot nie powinien wystartować z Warszawy. Istotna jest więc realna, pierwotna przyczyna opóźnienia lotu. W przypadku, gdy pasażerowie nie dojdą do porozumienia z linią lotniczą, sprawę może rozstrzygnąć sąd - tłumaczy nam Konieczniak.

W przypadku, gdyby Enter Air udowodnił, że pierwotna przyczyna opóźnienia lotu wynikała ze strajku, to pasażerowie nie mieliby prawa do odszkodowania.

Jeżeli powodem opóźnienia lub odwołania lotu jest strajk obsługi lotniska lub kontrolerów lotu, odszkodowanie co do zasady pasażerom nie przysługuje. To przyczyna niezależna, a linia lotnicza nie może za nią odpowiadać. Gdyby strajk dotyczył pracowników linii, wtedy odszkodowanie przysługuje - tłumaczy ekspertka.

Warto dodać jednak, że według Soni Konieczniak "niezależnie od przyczyny zakłócenia rejsu, przewoźnik powinien zapewnić oczekującym pasażerom napoje, posiłki i nocleg". Tego w tym przypadku zabrakło.

Marcin Lewicki, dziennikarz o2.pl

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Znęcała się nad kotem. Na sierści znaleziono stary klej
Amerykanie i Kanadyjczycy o połączeniu. Zaskakujące wyniki sondażu
Nie żyje Paweł Kujawa. Były piłkarz Widzewa Łódź miał zaledwie 28 lat
Burmistrz usunął z urzędu automaty do kawy. Podał powód
Spopielarnia zwłok w środku osiedla. Mieszkańcy nie kryją oburzenia
Stanie przed sądem. Decyzja policji po głośnym nagraniu z Kielc
Sekretarz obrony USA wywołał poruszenie. Wytatuował kontrowersyjny symbol
Ludzie Trumpa nie chce Brytyjczyków? Dziennikarka miała problem
Puchar Świata w Planicy. Pięciu Polaków na starcie
"Nie pytają". Tak zachowują się dzieci Beaty i Jana Klimków
Kolejny sędzia blokuje zakaz Trumpa. Druga taka decyzja w ciągu tygodnia
Tragiczna śmierć 27-letniej Pauliny. Zawiódł polski system zdrowia?
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić