pogoda
Warszawa
14°

Nowe logo Poznania. Sprawa trafiła do prokuratury

54

Poznańska radna Prawa i Sprawiedliwości, Klaudia Strzelecka, ogłosiła, że złoży zawiadomienie do prokuratury dotyczące procesu wprowadzenia nowego logo Poznania. Według niej, działania te były przeprowadzane bez podstaw prawnych.

Nowe logo Poznania. Sprawa trafiła do prokuratury
Radna PiS chce zaskarżyć nowe logo Poznania (wikimedia commons)

Sprawa dotyczy kontrowersji wokół nowej identyfikacji wizualnej miasta, przedstawiającej przewrócone "P" na zielonym tle, która zyskała szeroką krytykę społeczną.

Według Polskiej Agencji Prasowej, Strzelecka prowadziła kontrolę w sprawie logo od czerwca i stwierdziła, że miasto nie posiadało żadnej uchwały ani rozporządzenia umożliwiającego zmianę dotychczasowego logo. Radna podkreśliła również, że władze miasta zmieniały swoją narrację wobec krytyki, opisując logo jako część kampanii "Jesteś u siebie", co zdaniem Strzeleckiej, nie znajduje potwierdzenia w analizowanych umowach.

Strzelecka wytknęła, że nie otrzymała informacji na temat harmonogramu, budżetu czy zakresu rzekomej kampanii, co skłoniło ją do oskarżenia miasta o wprowadzanie w błąd opinii publicznej oraz osób kontrolujących.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dramatyczny stan powietrza w Polsce. Jesteśmy w światowej czołówce
NA ŻYWO

Z kontroli umów wynika ponadto, że wydatki związane z wprowadzeniem nowego logo wyniosły około 400 tys. zł, a cała historia logo zakończyła się jego wycofaniem, co radna określiła jako niegospodarność.

Wobec tych wniosków Strzelecka zdecydowała się na złożenie zawiadomienia do prokuratury oraz wniosku do rzecznika dyscypliny finansów publicznych.

Mając na uwadze, że być może doszło do pewnego naruszenia prawa, składam dzisiaj zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa, a także wniosek do rzecznika dyscypliny finansów publicznych o naruszenie dyscypliny finansów – zaznaczyła Strzelecka cytowana przez PAP.

Urząd Miasta Poznania poinformował, że nie będzie komentował sprawy. Kontrowersje dotyczące nowego logo rozgorzały tuż po jego prezentacji w maju. Chociaż miasto twierdziło, że jest to jedynie część założeń strategii komunikacyjnej, w dokumentach Urzędu Miasta widnieje nazwa "nowe logo".

Patryk Pawełczak, dyrektor gabinetu prezydenta Poznania, podał w sierpniu, że prace nad strategią komunikacyjną i systemem identyfikacji wizualnej zostały podzielone na trzy etapy, na które wydano łącznie ponad 150 tys. zł.

Autor: BBI
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
YouTube w Polsce. Kto korzysta najczęściej?
Pogrzeb papieża Franciszka. Wskazano najbezpieczniejsze miejsce
Watykan. Trumna z ciałem papieża zostanie przeniesiona
Martwy niedźwiedź w Bieszczadach. Prokuratura podjęła decyzję
Leśnicy podali porażające dane. Oto, co znaleźli w lasach
Koniec bezpłatnych studiów w Polsce? Jasny głos z rządu
Wyniki Lotto 22.04.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Podejrzane manewry. NATO patroluje Bałtyk
Atak rekina w Morzu Śródziemnym. Takie były ostatnie słowa ofiary
Zginęli w katastrofie helikoptera. Na ceremonii puszczono "New York, New York"
Niemcy piszą o Polakach. "Dobry pracownik zarabia 20 000 euro"
Piszą, że to Brytyjczyk. Tragiczny lincz w Ekwadorze
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić