Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Nowe logo Poznania. Sprawa trafiła do prokuratury

54

Poznańska radna Prawa i Sprawiedliwości, Klaudia Strzelecka, ogłosiła, że złoży zawiadomienie do prokuratury dotyczące procesu wprowadzenia nowego logo Poznania. Według niej, działania te były przeprowadzane bez podstaw prawnych.

Nowe logo Poznania. Sprawa trafiła do prokuratury
Radna PiS chce zaskarżyć nowe logo Poznania (wikimedia commons)

Sprawa dotyczy kontrowersji wokół nowej identyfikacji wizualnej miasta, przedstawiającej przewrócone "P" na zielonym tle, która zyskała szeroką krytykę społeczną.

Według Polskiej Agencji Prasowej, Strzelecka prowadziła kontrolę w sprawie logo od czerwca i stwierdziła, że miasto nie posiadało żadnej uchwały ani rozporządzenia umożliwiającego zmianę dotychczasowego logo. Radna podkreśliła również, że władze miasta zmieniały swoją narrację wobec krytyki, opisując logo jako część kampanii "Jesteś u siebie", co zdaniem Strzeleckiej, nie znajduje potwierdzenia w analizowanych umowach.

Strzelecka wytknęła, że nie otrzymała informacji na temat harmonogramu, budżetu czy zakresu rzekomej kampanii, co skłoniło ją do oskarżenia miasta o wprowadzanie w błąd opinii publicznej oraz osób kontrolujących.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dramatyczny stan powietrza w Polsce. Jesteśmy w światowej czołówce

Z kontroli umów wynika ponadto, że wydatki związane z wprowadzeniem nowego logo wyniosły około 400 tys. zł, a cała historia logo zakończyła się jego wycofaniem, co radna określiła jako niegospodarność.

Wobec tych wniosków Strzelecka zdecydowała się na złożenie zawiadomienia do prokuratury oraz wniosku do rzecznika dyscypliny finansów publicznych.

Mając na uwadze, że być może doszło do pewnego naruszenia prawa, składam dzisiaj zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa, a także wniosek do rzecznika dyscypliny finansów publicznych o naruszenie dyscypliny finansów – zaznaczyła Strzelecka cytowana przez PAP.

Urząd Miasta Poznania poinformował, że nie będzie komentował sprawy. Kontrowersje dotyczące nowego logo rozgorzały tuż po jego prezentacji w maju. Chociaż miasto twierdziło, że jest to jedynie część założeń strategii komunikacyjnej, w dokumentach Urzędu Miasta widnieje nazwa "nowe logo".

Patryk Pawełczak, dyrektor gabinetu prezydenta Poznania, podał w sierpniu, że prace nad strategią komunikacyjną i systemem identyfikacji wizualnej zostały podzielone na trzy etapy, na które wydano łącznie ponad 150 tys. zł.

Autor: BBI
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Mieszkają w Polsce, a pracują w Niemczech. Opowiedzieli o zarobkach
Starych samochodów nie będzie można naprawić? Komisja Europejska wyjaśnia
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić