Nowe logo Poznania. Sprawa trafiła do prokuratury

50

Poznańska radna Prawa i Sprawiedliwości, Klaudia Strzelecka, ogłosiła, że złoży zawiadomienie do prokuratury dotyczące procesu wprowadzenia nowego logo Poznania. Według niej, działania te były przeprowadzane bez podstaw prawnych.

Nowe logo Poznania. Sprawa trafiła do prokuratury
Radna PiS chce zaskarżyć nowe logo Poznania (wikimedia commons)

Sprawa dotyczy kontrowersji wokół nowej identyfikacji wizualnej miasta, przedstawiającej przewrócone "P" na zielonym tle, która zyskała szeroką krytykę społeczną.

Według Polskiej Agencji Prasowej, Strzelecka prowadziła kontrolę w sprawie logo od czerwca i stwierdziła, że miasto nie posiadało żadnej uchwały ani rozporządzenia umożliwiającego zmianę dotychczasowego logo. Radna podkreśliła również, że władze miasta zmieniały swoją narrację wobec krytyki, opisując logo jako część kampanii "Jesteś u siebie", co zdaniem Strzeleckiej, nie znajduje potwierdzenia w analizowanych umowach.

Strzelecka wytknęła, że nie otrzymała informacji na temat harmonogramu, budżetu czy zakresu rzekomej kampanii, co skłoniło ją do oskarżenia miasta o wprowadzanie w błąd opinii publicznej oraz osób kontrolujących.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dramatyczny stan powietrza w Polsce. Jesteśmy w światowej czołówce

Z kontroli umów wynika ponadto, że wydatki związane z wprowadzeniem nowego logo wyniosły około 400 tys. zł, a cała historia logo zakończyła się jego wycofaniem, co radna określiła jako niegospodarność.

Wobec tych wniosków Strzelecka zdecydowała się na złożenie zawiadomienia do prokuratury oraz wniosku do rzecznika dyscypliny finansów publicznych.

Mając na uwadze, że być może doszło do pewnego naruszenia prawa, składam dzisiaj zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa, a także wniosek do rzecznika dyscypliny finansów publicznych o naruszenie dyscypliny finansów – zaznaczyła Strzelecka cytowana przez PAP.

Urząd Miasta Poznania poinformował, że nie będzie komentował sprawy. Kontrowersje dotyczące nowego logo rozgorzały tuż po jego prezentacji w maju. Chociaż miasto twierdziło, że jest to jedynie część założeń strategii komunikacyjnej, w dokumentach Urzędu Miasta widnieje nazwa "nowe logo".

Patryk Pawełczak, dyrektor gabinetu prezydenta Poznania, podał w sierpniu, że prace nad strategią komunikacyjną i systemem identyfikacji wizualnej zostały podzielone na trzy etapy, na które wydano łącznie ponad 150 tys. zł.

Autor: BBI
Źródło:PAP
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić