Na podobieństwo logotypów dwóch firm uwagę zwrócił ukraiński dziennikarz Denis Kazański. Porównał on nową rosyjską markę ze znanym portugalskim producentem karmy dla zwierząt "Matomix". - Tak, to nie jest żart… - dodał.
Od dawna mówię, że nie jest potrzebna żadna antyrosyjska propaganda. Sami wykonują świetną robotę, bez pomocy z zewnątrz – skomentował podobieństwo Kazański.
Czytaj także: Zrobił to pod nosem Rosjan. Film jest hitem TikToka
Plagiat rosyjskiej sieciówki?
Loga obu firm są naprawdę bardzo podobne – wykorzystują niemal te same elementy graficzne. Różni się tylko kolorystyka i proporcje. Według rosyjskiej firmy logo przedstawia burgera i frytki. Jednocześnie portugalska firma ma również alternatywne rozwiązanie kolorystyczne, w którym ma identyczny kolor tła, jak nowa rosyjska sieciówka.
Internauci wyłapywali już wcześniej podobieństwo loga rosyjskiej marki do innych znanych firm. Praca rosyjskich specjalistów od PR szczególnie przypomina loga wytwórni fonograficznej Warner Music Group i sieci ukraińskiej stacji benzynowych WOG. Polscy użytkownicy mediów społecznościowych dostrzegli, że przedstawione logo do złudzenia przypomina to używane przez polski portal sportowy meczyki pl.
Czytaj także: Porażająca kwota. Tyle zarobiła Rosja od początku wojny
Nowa sieć zastąpi McDonald'sa
W Rosji w zeszłym tygodniu ruszyła nowa sieć restauracji, która ma zastąpić McDonalda. Rosyjski milioner, który wykupił udziały amerykańskiego giganta we wspólnej spółce, która pozwalała na działalność restauracji, postanowił, że po krótkim rebrandingu, będzie kontynuował ich działalność.
W związku z tym, że McDonald’s wycofał swoje udziały, nie było dalszej możliwości korzystania ani z nazwy, ani charakterystycznych złotych łuków, które przyciągają wzrok we wszystkich innych częściach świata.