W czwartek, 21 grudnia o godz. 19:30 na antenach TVP1 zaprezentowano zupełnie nowy program informacyjny, który zastąpił dotychczasowe "Wiadomości". Format nazwano "19:30".
Pierwsze wydanie programu oglądało średnio niemal 4,5 miliona osób - podaje press.pl, powołując się na dane firmy Nielsen Media. Jednak logo formatu nie przypadło do gustu widzom. Na jego twórców i innych grafik spadła fala krytyki. Słusznie?
Grafik ocenia nowe logo programu informacyjnego TVP. "Nie jest trafione, ale..."
Na łamach "Faktu" na ten temat wypowiedział się ceniony grafik Andrzej Pągowski. Mężczyzna jest twórcę wielu ważnych czołówek telewizyjnych i plakatów filmowych.
Czytaj więcej: Szydło grzmi: TVP może nie przetrwać Tuska
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Teraz, gdy pojawił się ten nowy serwis, zrobiło się sentymentalnie. Wróciło do mnie to, jak tworzyłem słynną czołówkę "Wiadomości" - powiedział artysta i dodał, że logo nowego programu informacyjnego telewizji publicznej nie jest najwyższych lotów.
- Jest proste. Ta kropka została umiejscowiona w miejscu jedynki tak, że przekaz jest nieczytelny. Daleki jestem jednak od jakiejkolwiek krytyki. Wiem, w jakich warunkach pracują ludzie tworzący ten serwis, także graficy. Osiem lat czekałem na ten program i ostatnią rzeczą, jaką chciałbym robić teraz, jest krytyka - stwierdził.
W rozmowie z dziennikarzem gazety przyznał, że w ciągu roku to logo z pewnością się zmieni. - Dajmy tym ludziom czas - apeluje.
Andrzej Pągowski: teraz graficzne elementy nie są najważniejsze
Grafik zwrócił również uwagę, że nie podano, kto jest autorem tej grafiki. Jednak podkreśla, że po latach ta osoba będzie bardzo szczęśliwa i dumna, że stworzyła tak ważne logo.
Po moich wypowiedziach sporo osób usunęło niepochlebne komentarze z internetu. I słusznie. Naprawdę teraz te graficzne elementy nie są najważniejsze. Widać, że szykowali się do tych pierwszych wydań, ale nie mieli ani czasu, ani warunków. Nie możemy więc być zbyt surowi. Myślę, że w ciągu roku to będzie wyglądało zupełnie inaczej - ocenił w rozmowie z "Faktem".
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.