Zdjęcie z Niemiec stało się popularne na Facebooku. Widać na nim klientów siedzących na zewnątrz kawiarni Cafe & Konditorei Rothe w niemieckim Schwerin. Każdy z nich musiał ubrać zabawnie wyglądające nakrycie głowy, składające się ze słomkowego kapelusza i piankowych makaronów, jakie zwykliśmy oglądać na basenach.
Koronawirus. Makaronowe czapki dla klientów kawiarni
Niemiecka kawiarnia wprowadziła "makaronowe kapelusze" w ramach swojej nowej polityki dbania o zdrowie klientów w czasie pandemii koronawirusa. Sam pomysł nie jest nowy, swego czasu zachęcano rowerzystów, by basenowe makarony przyczepiali do swoich jednośladów. Miało to powstrzymać kierowców aut przed wyprzedzaniem ich bez zachowania bezpiecznej odległości.
Zdjęcia trafiło do mediów społecznościowych. W ten sposób właściciel postanowił sprawdzić, co o rozwiązaniu sądzą internauci.
Zobacz też: Koronawirus w Polsce. Łukasz Szumowski: dziękuję WOŚP
Mój mąż was ubiegł. Już tydzień temu sugerował, że wszyscy powinni nosić szerokie sombrera – napisała jedna z użytkowniczek.
No więc z pewnością jest to innowacyjne. Zdecydowanie zawiera w sobie także dozę ironicznego humoru - wtórował inny internauta.
Nie zabrało również osób, które wyraziły swoje obawy. Zabrakło im informacji, w jaki sposób kawiarnia dba o czyszczenie kapeluszy przed przekazaniem ich kolejnym klientom.
Koronawirus w Niemczech i odmrażanie niemieckiej gospodarki
Od 11 maja Niemcy zaczęli luzować obostrzenia, które narzucono społeczeństwu w związku z epidemią koronawirusa. W całym kraju zaczęły otwierać się lokale gastronomiczne. Nie w każdym landzie dzieje się to jednak jednocześnie. Ostateczne decyzje co do tego kiedy restauracje mogą zacząć przyjmować klientów, pozostawiono władzom lokalnym.
Zobacz też: Nowy wirus. Nazwali go RmYN02. Ważne odkrycie
Koronawirus w Niemczech. Niemcy odnotowali jak dotąd ponad 174 tys. przypadków zakażenia koronawirusem. Z tego 7861 zakończyło się śmiercią zarażonych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.