Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Paulina Antoniak
Paulina Antoniak | 

Ogromna awaria. Tysiące pasażerów utknęło na lotniskach

1

Tysiące pasażerów British Airways utknęło na lotniskach po awarii systemu IT, która sparaliżowała loty i opóźniła wiele połączeń. Piloci nie mogli elektronicznie przesyłać planów lotu, co zmusiło ich do ręcznego kontaktowania się z centrum operacyjnym na Heathrow.

Ogromna awaria. Tysiące pasażerów utknęło na lotniskach
Tysiące pasażerów British Airways utknęło na lotniskach po awarii systemu IT (Getty, X)

Jak podaje Daily Mail, problemy zaczęły się w poniedziałek około godziny 17, choć już wcześniej zgłaszano trudności z logowaniem na stronie BA. Awaria uniemożliwiła też składanie "arkuszy załadunku", kluczowych dla bezpieczeństwa lotu, które obliczają wagę i rozmieszczenie pasażerów, ładunku oraz paliwa.

Jeden z pilotów w Walencji, gdzie lot był opóźniony o ponad godzinę, poinformował pasażerów: "Przepraszamy za to opóźnienie. Mamy ogólnofirmową awarię systemu IT. Musimy dzwonić, aby złożyć nasze plany lotu. Staramy się przyspieszyć cały proces, ale nie wiadomo, ile to potrwa".

Pasażerowie w mediach społecznościowych donosili o podobnych sytuacjach w Neapolu, Düsseldorfie i na Teneryfie. Aplikacja Flight Emergency na platformie X przekazała: "British Airways straciły łączność z samolotami w Europie z powodu awarii IT. Loty będą zarządzane przez kontrolę ruchu lotniczego na Heathrow, aby sprowadzić samoloty z powrotem do bazy".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Samolot się spóźnił, wycieczka przepadła. Kiedy pasażerom przysługuje więcej niż 600 euro odszkodowania?

Awaria systemu informatycznego British Airways. Pasażerowie oburzeni

Linia lotnicza poinformowała w poniedziałek wieczorem, że problem informatyczny został rozwiązany, jednak pasażerowie nadal zmagali się z jego skutkami.

Rzecznik British Airways zapewnił: "Nasze zespoły ciężko pracowały, aby rozwiązać problem. Przeprosiliśmy klientów za opóźnienia lotów i zapewniliśmy, że dotrą do celu zgodnie z planem".

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Nick Ellis, 44-letni dyrektor ds. IT, który utknął na lotnisku Heathrow i miał lot powrotny do Glasgow o 21, został zmuszony do zameldowania się w hotelu niedaleko lotniska.

Rozumiem, że problemy techniczne się zdarzają, ale w przypadku British Airways są dość częste. Brak komunikacji to hańba. Jestem bardzo zły. (...) To przerażające. Jestem wyczerpany i naprawdę zirytowany - powiedział Daily Mail.

Inny pasażer, który także miał lecieć tym samym samolotem, również był zmuszony do zatrzymania się w hotelu. "Jest zimno, leje jak z cebra, a teraz utknąłem w Londynie. Spodziewam się, że dostanę odszkodowanie. Heathrow bardzo często ma problemy. To hańba" - mówił.

Przyczyna awarii pozostaje niejasna. Nie wiadomo, czy był to atak cybernetyczny, czy problem techniczny. W jej wyniku odwołano loty m.in. do Genewy, Mediolanu i Nicei. W lipcu ubiegłego roku podobna awaria sparaliżowała linie lotnicze na całym świecie, ale tym razem problem dotyczy wyłącznie British Airways.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Trenował reprezentację Polski w czasach PRL. Teraz grzmi: "To nie jest zespół"
Wspólny zakup losu w Eurojackpot? Jest jeden haczyk
Spędził 46 lat w celi śmierci. Otrzyma gigantyczne odszkodowanie
Brytyjka pojechała na wieczór panieński do Krakowa. "Nigdy tu nie wrócę"
Hipokryzja na drodze? Nagranie z Krakowa wywołało burzę
Ważne zmiany dla podróżujących do Wielkiej Brytanii! Nowy obowiązek
Tego dnia rozpoczną strajk. Odwołają wszystkie loty
Nie żyje 19-letni piłkarz. Doszło do tragicznego wypadku
Trump o wycieku planów ataku na Jemen. "Małe potknięcie, nic poważnego"
Ostatnie pożegnanie Jadwigi Komorowskiej. Poseł wyjawił, jak wspomina zmarłą
Radioaktywne odpady składowane w jeziorze. Doszło do katastrofy
Szkoły w czasach PRL-u. Jasiu, marsz do kąta!
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić