Ze względów bezpieczeństwa wiele szkół na całym świecie prowadzi lekcje w trybie zdalnym. Mimo że taka metoda znacznie zmniejsza ryzyko zarażenia się koronawirusem wśród uczniów i nauczycieli, jednocześnie niesie za sobą wiele negatywnych konsekwencji. Właśnie na tych kwestiach skupił się papież w trakcie kazania.
Przeczytaj także: Kara śmierci. Papież Franciszek zarządził modlitwę
Papież Franciszek o koronawirusie i nauczaniu zdalnym
Jak podaje Catholic News Service, papież zwrócił uwagę, że prowadzenie lekcji zdalnie pogłębiło u znacznej części dzieci i młodzieży uzależnienie od internetu. Ponieważ uczniowie spędzają teraz znacznie więcej czasu przed komputerem, są bardziej narażeni na atak internetowych przestępców.
Przeczytaj także: Papież Franciszek zdecydował. Na naszych oczach dzieje się historia
To nie są jedyne negatywne skutki zdalnego nauczania, o których mówił papież Franciszek. Jak zauważył, taki sposób przyswajania wiedzy jest zdecydowanie mniej efektywny niż tradycyjny. W rezultacie doszło do pogłębienia się zaległości u uczniów, którzy nie są w stanie nadążyć za programem. Zaapelował do dorosłych, żeby dołożyli wszelkich starań i zapewnili dzieciom i młodzieży rzetelną edukację.
Jesteśmy świadkami pewnego rodzaju "katastrofy edukacyjnej", na którą musimy reagować – ze względu na przyszłe pokolenia – jako społeczeństwo. Obecnie pojawiła się potrzebna ponownego zaangażowania w edukację przez społeczeństwo – i to na każdym poziomie – podkreślił papież Franciszek.
Przeczytaj także: "Nowy śpiew". Słowa papieża Franciszka dają do myślenia
Papież odniósł się także bezpośrednio do tematu pandemii koronawirusa. Podkreślił konieczność wykazania się przez społeczeństwa solidarnością w tym trudnym okresie. Wyraził również przekonanie, że prawdziwe braterstwo może uleczyć świat nie tylko z globalnego kryzysu zdrowotnego, lecz także jego konsekwencji.
Jestem przekonany, że braterstwo stanowi prawdziwe lekarstwo na pandemię i wiele zła, które nas dotknęło – apeluje papież Franciszek.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.